chceauto.pl
x

Audi A3 I 1.8 E 125 KM

Audi A3 I 1.8 E 125 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
1996
Średnia cena
4 000 zł
Nadwozie
hatchback 3-drzwiowy
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOferta jest szeroka, jest w czym wybieraćłatwo kupić
Pojemność
1781 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
125 KM
0-100 km/h
9.7 s.
V max
202 km/h

KOSZTY

Spalanie
8.3 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
53 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyOd czasu do czasu trafiają się awarie, ale ogólnie jest bardzo dobrzemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiCzęści są tanie, a robocizna nieskomplikowana tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNiemal ideał, można kupować z czystym sumieniem bezpieczny euroncap
Segment
C premium Co to znaczy?
Bagażnik
350 litrówSzału nie ma, ale dramatu też nie
Ryzyko kradzieży
dużeFatalnie. Alarm i odcięcie zapłonu to rzecz nieodzowna małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
11000 km czyli po 7 miesiącach
Zużycie paliwa
10 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
26 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
10.7 s.
Prędkość maksymalna
184 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

Audi A3 I 1.8 E 125 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Audi A3 I 1.8 E 125 KMAudi A3 I 1.8 E 125 KMAudi A3 I 1.8 E 125 KMAudi A3 I 1.8 E 125 KMAudi A3 I 1.8 E 125 KMAudi A3 I 1.8 E 125 KM

Audi A3 I 1.8 E 125 KM

Audi A3

Audi A3 to kompaktowy samochód produkowany przez firmę z Ingolstadt od 1996 roku. Do tej pory samochód doczekał się już trzech generacji. Każda kolejna bazowała na sprawdzonych podzespołach Volkswagena Golfa (płyta podłogowa, jednostki napędowe). Samochód cieszy się w Polsce dużym powodzeniem. Niestety - również - wśród amatorów cudzej własności.

Audi A3 I

Audi A3 pierwszej generacji (1996-2003) zbudowano w oparciu o płytę podłogową Volkswagena Golfa. Samochód z założenia miał być najtańszą w ofercie Audi przepustką do klasy premium.

Auto ma wszystkie typowe zalety i wady samochodu kompaktowego. Idealnie sprawdzi się w mieście i na dojazdy do pracy, w dłuższych trasach przeszkadzać może niewielki rozstaw osi i stosunkowo sztywne resorowanie.

Generalnie A3 I to samochód (o ile nie został popsuty podczas powypadkowej naprawy) bezawaryjny. Zawieszenie stosunkowo dobrze znosi eksploatację na polskich drogach, natomiast dość szybko zużywa się wnętrze, zdarzają się usterki reflektorów (brak styku), zacierają się tuleje wycieraczek.

W samochodach z silnikami wysokoprężnymi mogą przytrafiać się problemy z przepływomierzem.

Podobnie jak w przypadku innych Audi znalezienie na rynku bezwypadkowego egzemplarza z wiarygodnym przebiegiem przypomina szukanie igły w stogu siana. Zdecydowana większość samochodów na rynku wtórnym to auta importowane, bez książek serwisowych, za to z powypadkową przeszłością. Za A3 przemawia natomiast bliskie pokrewieństwo z produktami VW, dzięki czemu rynek części zamiennych jest bardzo bogaty.

Biorąc pod uwagę zakup trzeba się jednak liczyć z wyższymi stawkami ubezpieczenia AC. Samochód upodobali sobie, niestety, amatorzy cudzej własności. Popularność sprawia, że większość z kradzionych aut rozbierana jest na części.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2015-06-20

Wersje

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

Audi A3 po liftingu i A3 Allstreet2024-03-14Audi A3 sedan. Nowość2020-04-21Audi A3 ma już 20 lat2016-12-06Audi A3 po liftingu2016-04-06Audi A3 Cabriolet2013-09-09Trzy miliony Audi A3!2013-07-18

Audi A3 CRASHTEST

Audi A3 I 1.8 E 125 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Alfa Romeo 145

Alfa 145

1.7 16v 132 KM benzyna1996hatchback 3drręcznaprzedni
cena średnia 2 000 zł
OCENY
Dostępność
Toyota Corolla

Toyota Corolla

1.6 114 KM benzyna1996hatchback 3drręcznaprzedni
cena średnia 4 000 zł
OCENY
Dostępność
Peugeot 306

Peugeot 306

2.0 135 KM benzyna1996hatchback 3drręcznaprzedni
cena średnia 5 000 zł
OCENY
Dostępność
Volkswagen Golf

Volkswagen Golf

2.0 115 KM benzyna1996hatchback 3drręcznaprzedni
cena średnia 4 000 zł
OCENY
Dostępność
Mazda 323

Mazda 323

1.8 114 KM benzyna1996hatchback 3drręcznaprzedni
cena średnia 3 000 zł
OCENY
Dostępność
Opel Astra

Opel Astra

1.8 16V 115 KM benzyna1996hatchback 3drręcznaprzedni
cena średnia 3 000 zł
OCENY
Dostępność

Audi A3 I 1.8 E 125 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS