chceauto.pl
x

Audi A3 III 1.8 TFSI 180 KM

Audi A3 III 1.8 TFSI 180 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2013
Średnia cena
50 000 zł
Nadwozie
sedan
Skrzynia
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyłatwo kupić
Pojemność
1798 cm3
Silnik
benzyna
Waga
1295 kg
Ładowność
550 kg

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką

Moc
180 KM
0-100 km/h
7.3 s.
V max
232 km/h
Zasięg
560 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
8.9 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
57 zł
Zbiornik paliwa
50 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani
Rozmiar opon seryjnych
225/45 R17
225/40 R18

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny euroncap
Segment
C premium Co to znaczy?
Bagażnik
425 litrówNie ma problemu z bagażnikiem, o ile nie jedziemy na wakacje z duża rodziną
Ryzyko kradzieży
dużeFatalnie. Alarm i odcięcie zapłonu to rzecz nieodzowna małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.

Audi A3 III 1.8 TFSI 180 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Audi A3 III 1.8 TFSI 180 KMAudi A3 III 1.8 TFSI 180 KMAudi A3 III 1.8 TFSI 180 KMAudi A3 III 1.8 TFSI 180 KMAudi A3 III 1.8 TFSI 180 KMAudi A3 III 1.8 TFSI 180 KMAudi A3 III 1.8 TFSI 180 KMAudi A3 III 1.8 TFSI 180 KMAudi A3 III 1.8 TFSI 180 KMAudi A3 III 1.8 TFSI 180 KMAudi A3 III 1.8 TFSI 180 KMAudi A3 III 1.8 TFSI 180 KMAudi A3 III 1.8 TFSI 180 KMAudi A3 III 1.8 TFSI 180 KMAudi A3 III 1.8 TFSI 180 KMAudi A3 III 1.8 TFSI 180 KM

Audi A3 III 1.8 TFSI 180 KM

Audi A3

Audi A3 to kompaktowy samochód produkowany przez firmę z Ingolstadt od 1996 roku. Do tej pory samochód doczekał się już trzech generacji. Każda kolejna bazowała na sprawdzonych podzespołach Volkswagena Golfa (płyta podłogowa, jednostki napędowe). Samochód cieszy się w Polsce dużym powodzeniem. Niestety - również - wśród amatorów cudzej własności.

Audi A3 III

Audi A3 III generacji debiutowało w 2012 roku. Na salonie w Genewie zaprezentowano samochód w wersji trzydrzwiowej, a kilka miesięcy później w Paryżu pojawiło się A3 Sportback. Wiosną 2013 roku oferta została poszerzona o sedana, natomiast kabriolet debiutował jesienią.

Audi A3 III nie odbiega rozmiarami od poprzednika, poza jednym wyjątkiem - znacznie zwiększono rozstaw osi. W nowym modelu jest to 260 cm. Dzięki temu nowe A3 ma mieć znacznie przestronniejsze wnętrza, a z dodatkowych centymetrów będą cieszyli się głównie pasażerowie tylnej kanapy. Większy rozstaw osi oznacza również lepsze właściwości jezdne.

W ryzach udało się utrzymać masę - A3 III jest o 80 kg lżejsze od samochodów II generacji z podobnym silnikiem.

Przy projektowaniu wnętrza trzymano się zasady - im mniej, tym lepiej. Wnętrze jest surowe, niemal ascetyczne. Na desce rozdzielczej tradycyjnie dominują dwa duże zegary, natomiast konsola środkowa została ograniczona do wąskiego panelu sterowania klimatyzacją.

Dzięki rezygnacji z tradycyjnego, mechanicznego hamulca ręcznego, co pozwoliło usunąć dźwignię, znalazło się miejsce na sterowanie systemem MMI, czyli zintegrowanym systemem obsługi wszystkich elektronicznych układów pokładowych.

A elektroniki na pokładzie nowego A3 znajdziemy mnóstwo. W zależności od wersji samochód może być wyposażony m.in. w radarowy, adaptacyjny tempomat, układ monitorowania martwego kąta, monitorowania pasa ruchu, odczytywania sygnalizacji świetlnej czy automatycznego parkowania.

Nie ma natomiast większych nowości w zakresie jednostek napędowych. W A3 III znajdziemy przeważnie te same silniki TDI i TSI co w A3 II, tyle że poddano jej modernizacji, której celem jest obniżenie zużycia paliwa.

Po trzech latach rynkowej obecności, obecna generacja Audi A3 doczekała się właśnie kuracji odmładzającej. Zmiany zewnętrzne nie są może imponujące, ale nowości znajdziemy m.in. pod maską.

W połowie 2016 roku auto doczekało się liftingu Zmodernizowane modele poznamy po nowej osłonie chłodnicy i reflektorach. Styliści postawili na ostrzejsze kształty, które podkreślać mają dynamikę modelu. Na listę wyposażenia opcjonalnego, po raz pierwszy w tym segmencie, trafiły reflektory Matrix LED (standardowo są ksenonowe).

Nowością w tym segmencie jest asystent jazdy w korkach, współpracujący z Audi adaptive cruise control (ACC) z funkcją Stop&Go. Opcjonalny system utrzymuje auto w odstępie od jadącego przed nim pojazdu, a w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów S tronic, po całkowitym, krótkim zatrzymaniu samochodu sprawia, że ten ponownie rusza. Podczas poruszania się po drogach dobrej jakości, w spowolnionym ruchu gdzie prędkość nie przekracza 65 km/h, asystent jazdy w korku może również na krótko przejąć kontrolę nad prowadzeniem samochodu. Kolejną nowością w odmłodzonej rodzinie A3 jest dostępny opcjonalnie system Emergency Assist. Może on wyhamować pojazd aż do bezpiecznego zatrzymania, jeżeli rozpozna, że mimo ostrzeżeń kierowca nie podejmuje żadnych czynności. Nowy asystent ruchu poprzecznego z tyłu ostrzega kierowcę przed pojazdami i obiektami przecinającym jego tor jazdy, na przykład kiedy nasze A3 wyjeżdża powoli z poprzecznego miejsca parkingowego.

Gama silników zmodernizowanego modelu Audi A3 obejmuje cztery jednostki: dwie benzynowe i dwie wysokoprężne. Zakres ich mocy sięga od 81 kW (110 KM) do 110 kW (150 KM). Wszystkie spełniają normę EU6.

Po raz pierwszy do Audi A3 trafiła trzycylindrowa jednostka napędowaą: 1.0 TFSI. Kompaktowy motor generuje moc 85 kW (115 KM) i moment obrotowy 200 Nm, w zakresie od 2000 do 3500 obr./min.

Jednostkę 1.4 TFSI COD ultra wyposażono w system dezaktywacji cylindrów. Silnik o pojemności 1395 cm3 generuje moc 110 kW (150 KM) i moment obrotowy 250 Nm.

Zmiany dotknęły również topowe Audi S3. Silnik 2.0 TFSI generuje moc 228 kW (310 KM) i w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów S tronic, w szerokim zakresie od 2000 do 5400 obr./min, wytwarza maksymalny moment obrotowy 400 Nm.


Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2016-04-06

Wersje

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

Audi A3 po liftingu i A3 Allstreet2024-03-14Audi A3 sedan. Nowość2020-04-21Audi A3 ma już 20 lat2016-12-06Audi A3 po liftingu2016-04-06Audi A3 Cabriolet2013-09-09Trzy miliony Audi A3!2013-07-18

Audi A3 III 1.8 TFSI 180 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS