chceauto.pl
x

Audi A3 II 2.0 TFSI 200 KM

Audi A3 II 2.0 TFSI 200 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2010
Średnia cena
34 000 zł
Nadwozie
hatchback 3-drzwiowy
Skrzynia
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićBez ofert na rynkułatwo kupić
Pojemność
1984 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką

Moc
200 KM
0-100 km/h
6.6 s.
V max
236 km/h
Zasięg
580 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
9.5 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
61 zł
Zbiornik paliwa
55 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiKoszt serwisowania wyraźnie odbiega od przeciętnej. In minus. tani

RANKING TÜV

Raport
2012
Miejsce
23 na 127 sklasyfikowanych
Awaryjność
4.1%
Średni przebieg
51 000 km

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNiemal ideał, można kupować z czystym sumieniem bezpieczny euroncap
Segment
C premium Co to znaczy?
Bagażnik
350 litrówSzału nie ma, ale dramatu też nie
Ryzyko kradzieży
dużeFatalnie. Alarm i odcięcie zapłonu to rzecz nieodzowna małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.

Audi A3 II 2.0 TFSI 200 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Audi A3 II 2.0 TFSI 200 KMAudi A3 II 2.0 TFSI 200 KMAudi A3 II 2.0 TFSI 200 KMAudi A3 II 2.0 TFSI 200 KMAudi A3 II 2.0 TFSI 200 KMAudi A3 II 2.0 TFSI 200 KMAudi A3 II 2.0 TFSI 200 KMAudi A3 II 2.0 TFSI 200 KMAudi A3 II 2.0 TFSI 200 KMAudi A3 II 2.0 TFSI 200 KMAudi A3 II 2.0 TFSI 200 KMAudi A3 II 2.0 TFSI 200 KMAudi A3 II 2.0 TFSI 200 KMAudi A3 II 2.0 TFSI 200 KMAudi A3 II 2.0 TFSI 200 KMAudi A3 II 2.0 TFSI 200 KMAudi A3 II 2.0 TFSI 200 KMAudi A3 II 2.0 TFSI 200 KMAudi A3 II 2.0 TFSI 200 KMAudi A3 II 2.0 TFSI 200 KM

Audi A3 II 2.0 TFSI 200 KM

Audi A3

Audi A3 to kompaktowy samochód produkowany przez firmę z Ingolstadt od 1996 roku. Do tej pory samochód doczekał się już trzech generacji. Każda kolejna bazowała na sprawdzonych podzespołach Volkswagena Golfa (płyta podłogowa, jednostki napędowe). Samochód cieszy się w Polsce dużym powodzeniem. Niestety - również - wśród amatorów cudzej własności.

Audi A3 II

Druga generacja audi A3 pojawiła się na rynku w 2003 roku. Samochód, podobnie jak jego poprzednik, wykorzystuje większość podzespołów VW Golfa. Model ten pozostawał w produkcji do 2012 roku, cztery lata wcześniej poddano go liftingowi.

Największym mankamentem auta jest bardzo twardo zestrojone zawieszenie, które zwłaszcza na polskich drogach potrafi dać się we znaki. Plusem takiego rozwiązania jest natomiast pewne prowadzenie (duża w tym zasługa zapewniającego bardzo dobre czucie układu kierowniczego). Niestety właściwościami A3 można się w pełni nacieszyć jedynie na równych drogach. Szukającym odrobiny komfortu zdecydowanie odradzamy wersje z usportowionym zawieszeniem, które zupełnie nie pasuje do stanu naszych dróg.

Niestety, podobnie jak w przypadku innych nowych samochodów z Niemiec zastrzeżenia można mieć, co do jakości oraz poziomu wyposażenia. Wprawdzie samochód ma opinię niezawodnego, ale często trafiają się egzemplarze, w których trudów pracy nie wytrzymują wahacze i amortyzatory (te ostatnie, zwłaszcza z tyłu potrafią dokuczać kierowcy bardzo głośną pracą).

Jak przystało na Audi jakość wykończenia wnętrza nie pozostawia wiele do życzenia. Plastiki są dobrej jakości i nie starzeją się zbyt szybko. Czasami zdarzyć się może awaria elektroniki - bez przyczyny zapalają się np. kontrolki poduszek powietrznych.

Podstawowy silnik 1,6 l wysokich mocy 101 KM radzi sobie z autem przeciętnie, jest też dość hałaśliwy w górnym zakresie obrotów. Szukającym większych emocji polecamy jednostkę 1,8 l z turbodoładowaniem, która w zależności od rocznika i modelu dysponuje mocą od 150 do 180 KM.

Diesle z serii TDI charakteryzują się dużą trwałością i niewielkim zużyciem paliwa, ale kultura pracy (zwłaszcza hałaśliwość) kłóci się nieco z pojęciem auta klasy premium.

Z racji wysokich cen samochodów nowych, większość oferty na rynku wtórnym stanowią samochody zza zachodniej granicy. Koniecznie należy zwrócić uwagę na stan karoserii - nieocenionym przyrządem okaże się czujnik grubości powłoki lakierniczej. Przed zakupem zawsze poprośmy sprzedającego o numer identyfikacyjny pojazdu VIN. Znając go, telefonicznie, powinniśmy bez większych problemów zweryfikować historię samochodu kontaktując się z najbliższą Autoryzowaną Stacją Obsługi. Informacja o przebiegu auta przy ostatnim przeglądzie pozwoli nam zweryfikować wiarygodność książki pojazdu.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-07-23

Wersje

ROCZNIKI

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

Audi A3 po liftingu i A3 Allstreet2024-03-14Audi A3 sedan. Nowość2020-04-21Audi A3 ma już 20 lat2016-12-06Audi A3 po liftingu2016-04-06Audi A3 Cabriolet2013-09-09Trzy miliony Audi A3!2013-07-18

Audi A3 CRASHTEST

Audi A3 II 2.0 TFSI 200 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Volkswagen Golf

Volkswagen Golf

2.0 TFSI 210 KM benzyna2010hatchback 3drautomatprzedni
cena średnia 30 000 zł
OCENY
Dostępność
Volkswagen Scirocco

Volkswagen Scirocco

2.0 TSI 210 KM benzyna2010hatchback 3drautomatprzedni
cena średnia 29 000 zł
OCENY
Dostępność

Audi A3 II 2.0 TFSI 200 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS