Samochód w ofercie niemieckiego producenta zastąpił wycofane BMW 3 Coupe. "Czwórka" jest wyraźnie dłuższa i ma większy rozstaw osi. Uzyskano przy tym perfekcyjny rozkład mas, który wynosi dokładnie 50:50. Co więcej, środek ciężkości pojazdu znajduje się niżej niż 50 cm nad ziemią. To wszystko oznacza świetne właściwości jezdne.
W początku 2017 roku samochód doczekał się liftingu. Zgodnie z tradycją przemodelowano kształty zderzaków – inne są np. wloty powietrza. Największą nowością jest rezygnacja ze stosowanego do tej porty oświetlenia ksenonowego. Odświeżona seria 4 otrzymała przednie reflektory wykonane w technologii LED. Z diod LED korzystają również światła przeciwmgłowe. Oko fana modelu dostrzeże też przemodelowaną grafikę tylnych świateł.
Zmiany we wnętrzu miały charakter kosmetyczny. Obszycie deski rozdzielczej otrzymało podwójne szwy. Dodano nowe wzory tapicerek i listew dekoracyjnych.
Poprawki w konstrukcji ograniczyły się do nastawów zawieszenia. Zmieniono charakterystykę nie tylko podstawowych odmian, ale też zawieszenia M Sport oraz – opcjonalnego - układu adaptacyjnego.
F82 to oznaczenie fabryczne M4 coupe, a F83 - M4 cabrio. Są to najmocniejsze wersje serii, których źródłem mocy jest silnik 30 Twin Power Turbo o mocy 431 KM (moment obrotowy wynosi 550 Nm).
Momento obrotowy trafia na koła za pośrednictwm manualnej skrzyni sześciostopniowej lub dwusprzęgłowej przekładu M DCT o siedmiu biegach.
W stosunku do "zwykłych" wersji serii 4, M4 zostało znacznie zmodyfikowane. Samochód otrzymał bardziej wydajne hamulce, sportowe zawieszenie, fotele, a także szereg modyfikacji stylistycznych.
Samochód - wzorem innych nowych BMW - otrzymał nerki osłony chłodnicy przywodzące na myśl kły wygłodniałego bobra... Standard to mn.in. reflektory diodowe o bardzo płaskich konturach. W kabinie znajdziemy pochylony w stronę kierowcy kokpit, nowy zespół wyświetlaczy z monitorem pokładowym o przekątnej do 10,25 cala oraz - opcjonalny - w pełni cyfrowy zestaw wskaźników o przekątnej 12,3 cala. Z tyłu zamontowano siedzenia o wyraźnym charakterze pojedynczych foteli. Standard obejmuje też np. wyciszoną przednią szybę i nową 3-strefową klimatyzację automatyczną.
Na początku sprzedaży oferowanych było pięć wariantów, w tym "wybitnie sportowe" BMW M440i xDrive Coupé. Najmocniejszy model wyposażony jest w 6-cylindrowy rzędowy silnik benzynowy o mocy 374 KM. Poza tym w ofercie są cztery 4-cylindrowe silniki benzynowe i jeden 4‑cylindrowy silnik wysokoprężny. W marcu 2021 roku doszły jeszcze dwa 6‑cylindrowe rzędowe silniki wysokoprężne.
Wszystkie silniki oferowane są teraz z dwustopniowym turbodoładowaniem. Po raz pierwszy wszystkie modele otrzymują również w standardzie 8-stopniową skrzynią Steptronic. Na tle poprzednika auto pochwalić się może niższym o 21 mm środkiem ciężkości i szerszym o 23 mm rozstawem tylnej osi. Ma również idealny rozkład mas - na każdą z osi przypada po 50 proc.
Standard obejmuje np. aktywne amortyzatory o regulowanej twardości. Opcja to sportowy układ jezdny M o jeszcze sztywniejszej charakterystyce amortyzatorów, łożysk i stabilizatorów oraz z dodatkowymi wzmocnieniami karoserii i adaptacyjnym sportowym układem kierowniczym. W wyposażeniu dodatkowym znajdziemy ponadto: adaptacyjny układ jezdny M z elektronicznie regulowanymi amortyzatorami, hamulce sportowe M z niebieskimi lub czerwonymi zaciskami, sportowy mechanizm różnicowy M z w pełni adaptacyjną blokadą w tylnej osi. Zadbano też o bezpieczeństwo jazdy. Ostrzeganie przed kolizją czołową z uruchomieniem hamulców, ostrzeganie przed zjechaniem z pasa ruchu z naprowadzaniem ze wspomaganiem kierownicy (auto samo naprowadza kierowcę na właściwy tor jazdy) oraz wskazanie ograniczenia prędkości są teraz w wyposażeniu standardowym.