chceauto.pl
x

BMW 525d F10 218 KM

BMW 525d F10 218 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2013
Średnia cena
74 000 zł
Nadwozie
sedan
Skrzynia
Napęd
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOferta jest szeroka, jest w czym wybieraćłatwo kupić
Pojemność
1995 cm3
Silnik
diesel
Waga
1795 kg
Ładowność
600 kg

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką Silnik z bezpośrednim wtryskiem

Moc
218 KM
0-100 km/h
7 s.
V max
234 km/h
Zasięg
890 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
7.9 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
51 zł
Zbiornik paliwa
70 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyOd czasu do czasu trafiają się awarie, ale ogólnie jest bardzo dobrzemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiKoszt serwisowania wyraźnie odbiega od przeciętnej. In minus. tani
Rozmiar opon seryjnych
225/55 R17
245/45 R18

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny euroncap
Segment
E premium Co to znaczy?
Bagażnik
520 litrówRodzina będzie zachwycona, będzie można zabrać dosłownie wszystko!
Ryzyko kradzieży
dużeFatalnie. Alarm i odcięcie zapłonu to rzecz nieodzowna małe

BMW 525d F10 218 KM - GALERIA ZDJĘĆ

BMW 525d F10 218 KMBMW 525d F10 218 KMBMW 525d F10 218 KMBMW 525d F10 218 KMBMW 525d F10 218 KMBMW 525d F10 218 KMBMW 525d F10 218 KMBMW 525d F10 218 KMBMW 525d F10 218 KMBMW 525d F10 218 KMBMW 525d F10 218 KMBMW 525d F10 218 KMBMW 525d F10 218 KMBMW 525d F10 218 KMBMW 525d F10 218 KMBMW 525d F10 218 KMBMW 525d F10 218 KMBMW 525d F10 218 KMBMW 525d F10 218 KMBMW 525d F10 218 KMBMW 525d F10 218 KMBMW 525d F10 218 KMBMW 525d F10 218 KMBMW 525d F10 218 KMBMW 525d F10 218 KMBMW 525d F10 218 KM

BMW 525d F10 218 KM

BMW 5

BMW serii 5 do duży samochód rodzinny - bezpośredni konkurent takich pojazdów, jak Audi A6 i Mercedes klasy E. Auta tej serii wytwarzane są przez niemiecką markę od 1972 roku. Najpopularniejsze na polskim rynku są obecnie modele typoszeregu E34 (lata produkcji 1998-1996) i E39 (1995-2003). W roku 2003 pojawił się nowy model piątki - typoszereg E60 - który przetrwał w ofercie do 2010 roku. Pod koniec roku 2009 BMW zaprezentowało kolejną generację - typoszereg F10.

BMW 5 F10

BMW serii 5 F10/F11 debiutowało w 2010 roku. Produkcję tej generacji zakończono na początku roku 2017.

BMW serii 5 typoszeregu F10/F11 to samochody niezwykle skomplikowane, a przez to trudne i drogie w serwisowaniu. W zamian oferują bardzo bogaty poziom wyposażenia, doskonały poziom wykończenia i zaawansowane technologie.

Generacja F10 zastąpiła niezwykle popularne E60 i - jak się wkrótce okazało - zrobiła to z sukcesem, samochód spotkał się z ciepłym przyjęciem przez klientów.

Jako nowe, auto można było kupić w wielu różnych wersjach, możliwości personalizacji były olbrzymie. Wspomnijmy tutaj o benzynowych silnikach 4-, 6- i 8-cylindrowych, wysokoprężnych o 4- i 6-cylindrach, z jedną lub kilkoma (dwoma lub trzema) turbosprężarkami, napędem na tył lub na wszystkie koła (xDrive), z manualną lub automatyczną (ośmiostopniową) przekładnią i jednym z trzech rodzajów nadwozia.

A do tego dodać trzeba jeszcze wyposażenie opcjonalne, którego lista jest niezwykle szeroka. Wspomnijmy np. o kamerze termowizyjnej, różnych rodzajach foteli, aktywnym tempomacie, ekranie systemu pokładowego o przekątnej 10,2 cala (dostępny był również mniejszy), wyświetlaczu przeziernym HUD, aktywnym układzie kierowniczym czy regulowanym zawieszeniu. Aktywny tempomat, podgrzewane fotele czy reflektory ksenonowe w tym zestawieniu wydają się oczywistością.

Co ciekawe, oferta samochodów na rynku wtórnym nie jest wcale tak różnorodna, jak mogłoby się wydać. Zdecydowaniu dominują w niej samochody z nadwoziem sedan, automatyczną skrzynią biegów i dwulitrowym silnikiem wysokoprężnym. Taka konfiguracja łączy wygodę, przyzwoite osiągi (moc 184 KM) ze stosunkowo niskim zużyciem paliwa.

O popularności tej wersji napędowej decydowała również cena. Auta o pojemności do 2.0 na polskim rynku obłożone są znacznie niższą akcyzą (3,1 zamiast 18,6 proc.).

Niestety, dwulitrowy diesel serii N47 akurat nie jest wzorem niezawodności - naciągnięciu ulega w nim łańcuch rozrządu, co objawia się grzechotaniem. Usterka była na tyle powszechna, że producent często naprawiał ją na gwarancji (a naprawa jest czasochłonna i droga). W 2014 roku silnik N47 został zastąpiony przez B47, który już tej wady nie posiadał.

Warto pamiętać o regularnej wymianie oleju w automatycznej skrzyni biegów oraz przekładni rozdzielczej xDrive. Dodatkowo większość samochodów napędzanych dieslami posiada katalizator redukujący tlenki azotu (NOx), który wymaga systematycznego dolewania płynu AdBlue (robi się to na stacjach benzynowych).

Pozostałe silniki nie sprawiają większych problemów, chociaż w benzynowym silniku 2.0 turbo zdarzały się usterki napędu pompy oleju. Ponadto przytrafiać się mogą różnego rodzaju awarie elektroniki, które nie są niestety łatwe do zdiagnozowania i usunięcia.

Jednym słowem BMW serii 5 F10/F11 potrafią dostarczyć sporo przyjemności z jazdy, zapewniając luksus, wygodę i wysoki poziom wyposażenia. Kłopoty i spore wydatki zaczną się, gdy pojawią się pierwsze usterki, a przy tak skomplikowanych i nasyconych elektroniką samochodach są one w większości kwestią czasu
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2017-05-17

Wersje

NADWOZIA

BMW 5 Touring nowej generacji2024-02-17BMW serii 5 z nowymi napędami hybrydowymi2023-09-30BMW 5 nowej generacji2023-05-28BMW serii 5. Ceny2016-11-21BMW serii 5 po liftingu2013-05-19Wszyscy chcą BMW 5!2013-01-24

BMW 5 - AKCJE NAWROTOWE

2013-08-07Niektóre samochody BMW, modele: BMW 1(poprzedni model), BMW 5 (obecny i poprzedni model), BMW X3 (poprzedni model), BMW X5, BMW X6, BMW 7 wyposażone w silniki diesla i wyprodukowane w Niemczech, mogą nie być bezpieczne dla użytkowników.

W ww. modelach samochodów może dojść do przegrzania obwodu drukowanego podgrzewacza filtra paliwa. W konsekwencji może to doprowadzić do szybkiego rozładowania się akumulatora rozruchowego i braku możliwości uruchomienia samochodu. W bardzo rzadkich przypadkach, jeżeli dojdzie do zwarcia podczas jazdy, może doprowadzić to do późniejszego pożaru samochodu, nawet gdy będzie on wyłączony.

Na rynku polskim kampanią naprawczą łącznie objętych jest 1 312 samochodów marki BMW. Lista numerów VIN w załączniku.

plik pdf

BMW 525d F10 218 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Infiniti M

Infiniti M

30d 238 KM diesel2013sedanautomattylny
cena średnia 84 000 zł
OCENY
Dostępność
Volvo S80

Volvo S80

2.4 D5 DPF 215 KM diesel2013sedanautomatprzedni
cena średnia 72 000 zł
OCENY
Dostępność
Audi A6

Audi A6

3.0 TDI 204 KM diesel2013sedanautomatprzedni
cena średnia 73 000 zł
OCENY
Dostępność
Mercedes - Benz E-klasa

Mercedes E-klasa

250 CDI 204 KM diesel2013sedanautomat4x4
cena średnia 83 000 zł
OCENY
Dostępność
Lancia Thema

Lancia Thema

3.0 Multijet 239 KM diesel2013sedanautomattylny
cena średnia 65 000 zł
OCENY
Dostępność

BMW 525d F10 218 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS