chceauto.pl
x

BMW X5 E53 30i 231 KM

BMW X5 E53 30i 231 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2003
Średnia cena
27 000 zł
Nadwozie
SUV
Skrzynia
Napęd
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyłatwo kupić
Pojemność
2979 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
231 KM
0-100 km/h
8.3 s.
V max
215 km/h

KOSZTY

Spalanie
12.7 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
81 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiKoszt serwisowania wyraźnie odbiega od przeciętnej. In minus. tani

RANKING TÜV

Raport
2012
Miejsce
55 na 85 sklasyfikowanych
Awaryjność
24%
Średni przebieg
138 000 km

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNiemal ideał, można kupować z czystym sumieniem bezpieczny euroncap
Segment
I premium Co to znaczy?
Bagażnik
465 litrówNie ma problemu z bagażnikiem, o ile nie jedziemy na wakacje z duża rodziną
Ryzyko kradzieży
dużeFatalnie. Alarm i odcięcie zapłonu to rzecz nieodzowna małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
12000 km czyli po 8 miesiącach
Zużycie paliwa
15.2 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
40 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
9.1 s.
Prędkość maksymalna
195 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

BMW X5 E53 30i 231 KM - GALERIA ZDJĘĆ

BMW X5 E53 30i 231 KMBMW X5 E53 30i 231 KMBMW X5 E53 30i 231 KMBMW X5 E53 30i 231 KMBMW X5 E53 30i 231 KMBMW X5 E53 30i 231 KMBMW X5 E53 30i 231 KMBMW X5 E53 30i 231 KM

BMW X5 E53 30i 231 KM

BMW X5

BMW X5 to jeden z pierwszych modeli premium zaliczanych do klasy SUV. Samochód okazał się sprzedażowym strzałem w dziesiątkę. W efekcie firma rozwinęła całą linię modelową X.

Pierwsza generacja produkowana była w latach 2000-2006. Zaprezentowane wówczas X5 drugiej generacji urosło i zostało pierwszym pojazdem BMW, który można było zamówić w wersji 7-osobowej. Auto przetrwało w produkcji do 2013 roku; w 2009 roku pokazano X5 M, a rok później model został poddany liftingowi.

W 2013 roku zadebiutowała trzecia generacja X5, która znów została powiększona, ale którą zbudowano na tej samej płycie podłogowej, co wcześniejszą wersję.

BMW X5 E53

BMW X5 pierwszej generacji (E53) debiutowało w 2000 roku. Produkcja tego modelu trwała przez 6 kolejnych lat, gdy BMW zaprezentowało X5 II generacji (E70).

Najstarsze egzemplarze X5 E53 można kupić już za kilkadziesiąt tys. zł. To wysoka cena jak za kilkunastoletnie auto. Czy ten SUV-a klasy premium jest wart tych pieniędzy?

BMW X5 był jednym z pierwszych modeli premium zaliczanych do klasy SUV i okazał się sprzedażowym strzałem w dziesiątkę. W efekcie firma rozwinęła całą linię modelową X, która obecnie obejmuje X1, X3 i X6.

Jak przystało na pojazd ze śmigłem na masce w zasadzie każda jednostka napędowa zapewnia dobre osiągi, a masywna karoseria daje poczucie bezpieczeństwa. Układ jezdny zestrojono z myślą o dynamicznej jeździe po asfaltowych drogach. Auto nie nadaje się raczej do jazdy w terenie. A więc to typowe BMW...

W X5 (do liftingu z 2003 roku) stosowano układ stałego napędu wszystkich kół z centralnym dyferencjałem. Zapewnia on świetną trakcję na utwardzonych nawierzchniach, ale pozbawiony jest blokad (ich działanie jest symulowane przez układ hamulcowy), co wyklucza eksploatację w terenie. Również zawieszenia jest sztywne i stosunkowo niskie (prześwit wynosi niespełna 18 cm). Wszystko po to, by móc szybko pokonywać górskie serpentyny, a nie walczyć z błotem czy piaskiem.

Jak już wspomnieliśmy, w 2003 roku samochód poddano liftingowi. Całkowicie zmieniono przednią część nadwozia, wzmocniono jednostki napędowe, a układ 4x4 z centralnym dyferencjałem został zastąpiony przez system ze sprzęgłem wielotarczowym (xDrive). Również ten układ pozbawiony jest jakichkolwiek blokad, które są zastępowane przez układ hamulcowy, co podczas dłuższej eksploatacji w ciężkich warunkach prowadzi do ich przegrzania. Jak pokazała praktyka ten typ napędu okazał się również bardziej awaryjny (o czym dalej).

Wyposażenie samochodów w zdecydowanej większości jest bardzo bogate. Nietrudno o pojazdy ze skórzaną tapicerką, automatyczną klimatyzacją, wykończeniem w drewnie, kompletną elektryką (z fotelami włącznie), ksenonami i fabryczną nawigacją. Niektóre samochody wyposażone są w opcjonalne zawieszenie pneumatyczne, które np. umożliwia zwiększenie prześwitu, ale którego serwis jest bardzo drogi.

Oferta jednostek napędowych była bogata, ale o niskich kosztach eksploatacji można zapomnieć. X5 I generacji napędzane było wyłącznie rzędowymi silnikami sześciocylindrowymi o pojemnościach 3.0 lub V8 (4.4, 4.6 i 4.8 l). Więkoszość jednostek parowana była z automatyczną skrzynią biegów. Przekładnie manualne dostępne był wyłącznie w połączeniu z najsłabszymi silnikami benzynowymi i diesla.

W polskich warunkach eksploatacja X5 na benzynie może szybko doprowadzić do bankructwa, dlatego najlepszych wyborem wydaje się silnik wysokoprężny 3.0 (184 lub 218 KM). Takie też samochody dominują na rynku wtórnym.

Koszty paliwa to jednak nie wszystko. Co prawda awaryjność X5 E53, biorąc pod uwagę wiek i przebieg większości egzemplarzy, nie jest na wysokim poziomie, ale ceny części zamiennych są bardzo wysokie.

Co w używanym X5 może się popsuć? Najszybciej zużywa się wielowahaczowe zawieszenie (z przodu: wahacze i łączniki stabilizatora, z tyłu - górny wahacz i poduszki belki pomocniczej). Zdarzają się kosztowne problemy z układem przeniesienia napędu: automatycznymi skrzyniami biegów oraz siłownikiem sprzęgła wielopłytkowego.

Czasem mogą przytrafić się drobne problemy z układem elektrycznym (składanie lusterek, podświetlenie tablicy rejestracyjnej).

Bardzo trwałe są silniki benzynowe, w których właściwie zużywają się wyłącznie cewki zapłonowe. Natomiast wykonane w technologii common-rail diesle narażone są na usterki wtryskiwaczy i turbosprężarki, a w samochodach z manualną skrzynią biegów zużywa się również dwumasowe koło zamachowe.

Większość części zamiennych dostępna jest poza serwisami autoryzowanymi, ale ich ceny i tak są wysokie. Kilkaset złotych kosztuje np. wahacz, przednie amortyzatory - ponad 1000 zł (pneumatyczne - 2xtyle), wokół tej kwoty oscylują również ceny wtryskiwaczy (za kilkaset złotych można je regenerować).

W efekcie zakup zaniedbanego egzemplarza może wiązać się z wydatkami sięgającymi 5-10 tys. zł na doprowadzenie auta do stanu używalności. Jeśli jednak już się to uda, będzie można cieszyć się z jazdy bezpiecznym i mocnym SUV-em BMW. Oczywiście jeśli przymkniemy oko na pieniądze zostawiane na stacjach benzynowych...
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-06-04

Wersje

ROCZNIKI

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

BMW X5 xDrive45e iPerformance, czyli hybryda plug-in2018-09-09Nowe BMW X5 coraz bliżej2018-05-24BMW X5 i BMW X6 po liftingu2023-02-11BMW X5 nowej generacji2018-06-06Całkiem nowe BMW X52013-06-03Oficjalnie: BMW X5 xDrive40e2015-03-16

BMW X5 CRASHTEST

BMW X5 E53 30i 231 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Volkswagen Touareg

Volkswagen Touareg

3.2 V6 220 KM benzyna2003SUVautomat4x4
cena średnia 22 000 zł
OCENY
Dostępność
BMW X3

BMW X3

30i 231 KM benzyna2003SUVautomat4x4
cena średnia 25 000 zł
OCENY
Dostępność
Porsche Cayenne

Porsche Cayenne

3.2 250 KM benzyna2003SUVautomat4x4
cena średnia 35 000 zł
OCENY
Dostępność
Mercedes - Benz M-klasa

Mercedes M-klasa

320 218 KM benzyna2003SUVautomat4x4
cena średnia 21 000 zł
OCENY
Dostępność
Nissan Murano

Nissan Murano

3.5 234 KM benzyna2003SUVautomat4x4
cena średnia 20 000 zł
OCENY
Dostępność
Jeep Grand Cherokee

Jeep Grand Cherokee

4.7 223 KM benzyna2003SUVautomat4x4
cena średnia 23 000 zł
OCENY
Dostępność

BMW X5 E53 30i 231 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS