chceauto.pl
x

BMW X6 E71 40d 306 KM

BMW X6 E71 40d 306 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
2014
Średnia cena
115 000 zł
Nadwozie
SUV
Skrzynia
Napęd
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniałatwo kupić
Pojemność
2993 cm3
Silnik
diesel
Waga
2185 kg
Ładowność
600 kg

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką Silnik z bezpośrednim wtryskiem

Moc
306 KM
0-100 km/h
6.5 s.
V max
236 km/h
Zasięg
880 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
9.7 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
62 zł
Zbiornik paliwa
85 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiKoszt serwisowania wyraźnie odbiega od przeciętnej. In minus. tani
Rozmiar opon seryjnych
255/50 R19
275/40 R20
315/35 R20

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny
Segment
I premium Co to znaczy?
Bagażnik
620 litrówRodzina będzie zachwycona, będzie można zabrać dosłownie wszystko!
Ryzyko kradzieży
dużeFatalnie. Alarm i odcięcie zapłonu to rzecz nieodzowna małe

BMW X6 E71 40d 306 KM - GALERIA ZDJĘĆ

BMW X6 E71 40d 306 KMBMW X6 E71 40d 306 KMBMW X6 E71 40d 306 KMBMW X6 E71 40d 306 KMBMW X6 E71 40d 306 KM

BMW X6 E71 40d 306 KM

BMW X6

BMW X6 to SUV, dla którego niemiecki producent ukuł nową nazwę - SAC (Sport Activity Coupe). W ten sposób BMW chciało podkreślić, nietypową jak na SUV-a, stylizację tylnej części nadwozia X6. Samochód oparto na płycie podłogowej BMW X5, a zaprezentowano w 2008 roku. Auto konstruowano z myślą o rynku amerykańskim, dlatego też produkcję ulokowano w amerykańskiej fabryce BMW w Spartanburgu. Przez 6 lat wyprodukowano niemal 250 tys. egzemplarzy tego modelu.

Jesienią 2014 roku na salonie paryskim zadebiutowała druga generacja X6. Stylistycznie samochód nawiązuje do poprzednika, a oparty jest na płycie podłogowej X5 kolejnej generacji.

BMW X6 E71

BMW X6 to niewątpliwe pojazd wyjątkowy. Auto debiutowało w 2008 roku i od razu wzbudziło duże kontrowersje. Część osób była zachwycona gabarytami, mocnymi silnikami i odważną, mocną stylizacją. Inni krytykowali niewielką praktyczność tego pojazdu i jego ostentacyjność. W 2012 roku model poddano niewielkiemu liftingowi. Produkcja została zakończona w 2014 roku, gdy zadebiutowała druga generacja.

BMW zdawało sobie sprawę, że projektując X6 wchodzi do nowej niszy. Dlatego dla tego modelu ukuto nową nazwę segmentu - SAC, czyli Sport Activity Coupe. Żaden z innych producentów nie podchwycił tematu, dlatego w segmencie SAC obecnie są tylko dwa modele: X6 i X4...

Oczywiście X6 niewiele ma wspólnego z coupe. Samochód otrzymał pięciodrzwiowe nadwozie typu hatchback, tyle tylko że osadzone na podniesionym zawieszeniu. X6 jest niezwykle dużym samochodem, ale... tylko z zewnątrz. Czuć to szczególnie podczas manewrowania na parkingach. Z wnętrzem już nie jest tak kolorowo. Czuć dużą szerokość, ale przestrzeń jest zapełniona dużą konsolą środkową i deską rozdzielczą. Z tyłu znajdziemy tylko dwa indywidualne fotele (dopiero w 2011 roku wprowadzono wersję pięcioosobową, przy czym wożenie piątej osoby trzeba traktować stricte awaryjnie), na których... nieco brakuje miejsca na nogi i głowy. Podobnie wygląda sprawa z bagażnikiem, w teorii jest potężny, ma 570 litrów pojemności. Jednak w praktyce wygląda na znacznie mniejszy, dodatkowo ma wysoko próg załadunku.

Trzeba jednak przyznać, że X6 zdecydowanie nie jest SUV-em. Model ten kompletnie nie nadaje się w teren (mimo napędu na cztery koła), za to świetnie prowadzi się na nawierzchniach asfaltowych. Zawieszenie jest sztywne, układ kierowniczy bezpośredni, a samochód chętnie reaguje na polecenia kierowcy.

Oczywiście fizyki nie da się oszukać. BMW X6 nawet w podstawowej wersji waży ponad dwie tony, więc kierowcę wspomaga wiele elektronicznych systemów (włącznie z układem DPC, który za pomocą elektrycznych silników przy kołach potrafi przyspieszyć jedno z kół, by poprawić trakcję). Wywiązują się one ze swojej roli wzorowo, a kierowca nie jest nawet świadomy ich obecności.

Jednak wysoka masa daje o sobie znać gdzie indziej - BMW X6 błyskawicznie zużywa hamulce (nawet co około 30 tys. km), a ich wymiana to grube tysiące złotych.

Trzeba się zresztą liczyć z tym, że serwis X6 tani nie będzie. Samochód napędzany jest wyłącznie silnikami doładowanymi (również podwójnie, a nawet potrójnie!) o wysokich mocach. Zużycie paliwa w praktyce będzie utrzymywać się powyżej 15 l/100 km w przypadku jednostek benzynowych, w dieslach będzie niższe, ale rownież nie ma co liczyć na tanią jazdę. Jeśli ktoś nie jest arabskim szejkiem powinien jednak wybrać silnik wysokoprężny, ma on trzy litry pojemności i dostępny jest w kilku wariantach mocy (od około 230 do 300 KM).

Wyposażenie samochodów na rynku wtórnym jest bardzo zróżnicowane. To wprost niewiarygodne, ale można spotkać nawet auta z manualną klimatyzacją, bowiem automatyczna wymagała dopłaty. Z drugiej strony niektóre egzemplarze mają wszystko co można sobie wyobrazić - kamery cofania, podgrzewane i wentylowane fotele, aktywny tempomat i zawieszenie czy system Head Up Display.

O wysokich kosztach utrzymania związanych z paliwem już wspomnieliśmy. Ale to nie koniec. Turbosprężarki są elementem eksploatacyjnym, który podlega naturalnemu zużyciu, podobnie jak wtryskiwacze w dieslach. Prędzej czy później zużyją się wielkie opony, amortyzatory czy wahacze. Żadna z tych napraw nie będzie tania, a przy bardziej skomplikowanych usterkach konieczna będzie wizyta w ASO.

Rozwiązaniem tego problemu są pakiety serwisowe, którymi objęte są niektóre pojazdy. Istnieją różne warianty (od bezpłatnych płynów i przeglądów po pełen serwis) i limitowane są wiekiem i przebiegiem samochodu (do 100 tys. km lub 5 lat).

Na rynku wtórnym wybór BMW X6 jest dość szeroki, ale ceny są wysokie. Wybierać można między samochodami poleasingowymi (często ze wspomnianymi pakietami) a wyraźnie tańszymi autami importowanymi z USA. W przypadku tych drugich zalecamy ostrożność, wiele z nich ma powypadkową przeszłość, ponadto amerykańskie programy serwisowe nie są honorowane w Europie.

Nie ma większych problemów z weryfikacją historii serwisowej, a więc i przebiegu - historia jest zapisana w kluczyku i można ją odczytać w każdym serwisie.

Mimo niezwykłego zaawansowania technicznego BMW X6 nie należy do szczególnie awaryjnych samochodów. W zasadzie jedyne uwagi dotyczą szybko zużywających się hamulców. Natomiast regularny serwis elementów eksploatacyjnych będzie kosztował krocie. Krocie kosztują również egzemplarze używane... Ale cóż, tego samochodu kupuje się nie dla walorów praktycznych, ale by komuś zaimponować. A tego nie da się zrobić tanim kosztem...
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2015-05-06

Wersje

NADWOZIA

BMW X6 - całkiem nowe!2019-07-03Używane: BMW X62014-09-23BMW X6 II generacji!2014-06-06BMW X6 po liftingu2012-01-26BMW X5 i BMW X6 po liftingu2023-02-11Nowe BMW X5 M i nowe BMW X6 M2014-11-02

BMW X6 - AKCJE NAWROTOWE

2011-07-00W niektórych samochodach marki BMW 1, BMW 5 (model poprzedni produkowany w latach 2003 - 2010), BMW X3, BMW X5, BMW X6 i BMW 7 (nowy model produkowany od roku 2008) z silnikami diesla, wyprodukowanych w Niemczech w okresie: 20.08.2008 - 12.06.2009, wilgoć dostająca się do podgrzewacza obudowy filtra paliwa może doprowadzić do szybkiego rozładowania akumulatora i braku możliwości rozruchu. BMW Vertriebs GmbH nie wyklucza pojedynczych wypadków zwarcia podgrzewacza, a w konsekwencji jego zapalenia się, zarówno podczas jazdy jak i na postoju, gdy silnik nie jest uruchomiony.

plik pdf
2011-11-16W niektórych samochodach marki BMW 5, BMW 6, BMW X5, BMW X6 i BMW 7 z silnikami benzynowymi, wyprodukowanych w Niemczech w okresie: 16.11.2007 - 02.02.2011, na skutek długotrwałego działania wysokiej temperatury w komorze silnika na plastikową obudowę pompy może do dojść do uszkodzenia jej wtyczki elektrycznej. Usterka spowoduje aktywację komunikatu ostrzegawczego o zmniejszeniu efektywności chłodzenia. Prawdopodobieństwo pojawienia się uszkodzenia wtyczki elektrycznej pompy jest bardzo małe.

BMW AG nie wyklucza możliwości wystąpienia krótkiego zwarcia i dodatkowego stopienia wtyczki w wypadku pozostawienia zamontowanej pompy w długiej perspektywie czasowej. Informuje jednocześnie, iż usterka nie stwarza poważnego zagrożenia dla życia i zdrowia, i wprowadza przedmiotową akcję nie traktując jej jako przywoławczą.

plik pdf
2012-11-28Niektóre samochody marki BMW X5 (E70) i BMW X6 (E71), wyprodukowane w Niemczech, które mogą nie być bezpieczne dla użytkowników.

Producent poinformował, że w niektórych samochodach marki BMW X5 (E70) oraz BMW X6 (E71) trzpień gwintowany, na którym umieszczona jest rolka prowadząca paska wielorowkowego napędu alternatora, może w trakcie eksploatacji pojazdu ulec zużyciu. W rezultacie może dojść do jego złamania i utraty napędu przez pasek wielorowkowy. Może to skutkować brakiem napędu pompy wspomagania układu kierowniczego i tym samym do utraty wspomagania kierownicy. Układ kierowniczy będzie działał, ale będzie pozbawiony wspomagania.

Na rynku polskim kampanią naprawczą łącznie objętych jest 2 697 samochodów marki BMW X5 (E70) i BMW X6 (E71) wyposażonych w silniki diesla (M57S lub M57Y). Lista numerów VIN w załączniku.

Przedsiębiorca poinformuje pierwszych właścicieli samochodów listem poleconym o możliwości wystąpienia usterki oraz zaprosi do punktu serwisowego w celu usunięcia ewentualnej usterki.

plik pdf
2013-08-07Niektóre samochody BMW, modele: BMW 1(poprzedni model), BMW 5 (obecny i poprzedni model), BMW X3 (poprzedni model), BMW X5, BMW X6, BMW 7 wyposażone w silniki diesla i wyprodukowane w Niemczech, mogą nie być bezpieczne dla użytkowników.

W ww. modelach samochodów może dojść do przegrzania obwodu drukowanego podgrzewacza filtra paliwa. W konsekwencji może to doprowadzić do szybkiego rozładowania się akumulatora rozruchowego i braku możliwości uruchomienia samochodu. W bardzo rzadkich przypadkach, jeżeli dojdzie do zwarcia podczas jazdy, może doprowadzić to do późniejszego pożaru samochodu, nawet gdy będzie on wyłączony.

Na rynku polskim kampanią naprawczą łącznie objętych jest 1 312 samochodów marki BMW. Lista numerów VIN w załączniku.

plik pdf

BMW X6 E71 40d 306 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS