Zwrot kosztu instalacji po
11000 km czyli po 7 miesiącach
Zużycie paliwa
10.2 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
27 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
11.6 s.
Prędkość maksymalna
177 km/h
UwagaŚredni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.
Lancia Delta II 1800 113 KM
Lancia Delta
Lancia Delta to model, który jest dowodem na to, jak Fiat nie ma pomysłu na rozwój Lancii. Pierwsza generacja tego samochodu, produkowana w latach 80-tych, dominowała na rajdowych trasach. Kolejna, która z fabryki wyjeżdżała w latach 90-tych, była już zwykłym kompaktem, który "jechał" na kultowej nazwie.
A później nastąpiła niemal dziesięcioletnia przerwa w produkcji Delty. Gdy wreszcie w 2008 roku pojawił się nowy model, fani nie kryli oburzenia - samochód był ekskluzywnym kompaktem, który całkowicie zrywał z rajdową legendą.
Lancia Delta II
Druga generacja Lancii Delty trafiła do sprzedaży w 1993 roku i produkowana była aż do 1999 roku.
Charakteryzujący się ciekawą linią i dobrym wyposażeniem samochód wykorzystywał wiele elementów mechanicznych wspólnych z innymi modelami koncernu Fiat (m.in. z Tipo i Marei), dzięki czemu koszty eksploatacji można utrzymać na rozsądnym poziomie. Trzeba jednak pamiętać, że auto nie jest wzorem niezawodności. Od zakończenia produkcji minęło już 10 lat, więc większość egzemplarzy jest raczej w kiepskiej kondycji technicznej. Do typowych dolegliwości zaliczyć można usterki zawieszenia. Układ zestrojono dość miękko, co dobrze sprawdza się na naszych drogach, ale nie jest on niestety zbyt trwały (wahacze, drążki kierownicze,). Delty trapią też wycieki z silnika, układu napędowego oraz chłodzenia. Szybko koroduje układ wydechowy. W mocno wyeksploatowanych egzemplarzach występują problemy z przełączaniem biegów (zużyte synchronizatory) dobrze więc zwrócić na to uwagę w czasie jazdy próbnej. Drobne, acz dokuczliwe usterki, naprawia się, na szczęście, małym kosztem. Przeważnie wystarczy przeczyścić styki w instalacji elektrycznej, lub wybrać się do mechanika, który ma pojęcie o Fiatach.
Auto jest bogato wyposażone, ma przestronne wnętrze i dobre osiągi. Charakteryzuje się też oryginalną sylwetką. Utrata wartości sprawia, że stosunek ceny do wyposażenia i osiągów jest bardzo kuszący. Decydując się na Deltę, podobnie jak w przypadku innych starszych samochodów, dobrze jest mieć odrobinę talentu do samodzielnych napraw.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-07-24