chceauto.pl
x

Lancia Delta II 1900 TD 89 KM

Lancia Delta II 1900 TD 89 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
1997
Średnia cena
3 000 zł
Nadwozie
hatchback 5-drzwiowy
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyłatwo kupić
Pojemność
1929 cm3
Silnik
diesel

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką

Moc
89 KM
0-100 km/h
12 s.
V max
180 km/h

KOSZTY

Spalanie
6 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
38 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyOd czasu do czasu trafiają się awarie, ale ogólnie jest bardzo dobrzemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyRodziny nie radzimy tym autem wozić bezpieczny
Segment
C premium Co to znaczy?
Bagażnik
335 litrówSzału nie ma, ale dramatu też nie
Ryzyko kradzieży
dużeMożna zostawiać auto otwarte, z kluczykami, a i tak nikt nie weźmie małe

Lancia Delta II 1900 TD 89 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Lancia Delta II 1900 TD 89 KMLancia Delta II 1900 TD 89 KMLancia Delta II 1900 TD 89 KM

Lancia Delta II 1900 TD 89 KM

Lancia Delta

Lancia Delta to model, który jest dowodem na to, jak Fiat nie ma pomysłu na rozwój Lancii. Pierwsza generacja tego samochodu, produkowana w latach 80-tych, dominowała na rajdowych trasach. Kolejna, która z fabryki wyjeżdżała w latach 90-tych, była już zwykłym kompaktem, który "jechał" na kultowej nazwie.

A później nastąpiła niemal dziesięcioletnia przerwa w produkcji Delty. Gdy wreszcie w 2008 roku pojawił się nowy model, fani nie kryli oburzenia - samochód był ekskluzywnym kompaktem, który całkowicie zrywał z rajdową legendą.

Lancia Delta II

Druga generacja Lancii Delty trafiła do sprzedaży w 1993 roku i produkowana była aż do 1999 roku.

Charakteryzujący się ciekawą linią i dobrym wyposażeniem samochód wykorzystywał wiele elementów mechanicznych wspólnych z innymi modelami koncernu Fiat (m.in. z Tipo i Marei), dzięki czemu koszty eksploatacji można utrzymać na rozsądnym poziomie. Trzeba jednak pamiętać, że auto nie jest wzorem niezawodności. Od zakończenia produkcji minęło już 10 lat, więc większość egzemplarzy jest raczej w kiepskiej kondycji technicznej. Do typowych dolegliwości zaliczyć można usterki zawieszenia. Układ zestrojono dość miękko, co dobrze sprawdza się na naszych drogach, ale nie jest on niestety zbyt trwały (wahacze, drążki kierownicze,). Delty trapią też wycieki z silnika, układu napędowego oraz chłodzenia. Szybko koroduje układ wydechowy. W mocno wyeksploatowanych egzemplarzach występują problemy z przełączaniem biegów (zużyte synchronizatory) dobrze więc zwrócić na to uwagę w czasie jazdy próbnej. Drobne, acz dokuczliwe usterki, naprawia się, na szczęście, małym kosztem. Przeważnie wystarczy przeczyścić styki w instalacji elektrycznej, lub wybrać się do mechanika, który ma pojęcie o Fiatach.

Auto jest bogato wyposażone, ma przestronne wnętrze i dobre osiągi. Charakteryzuje się też oryginalną sylwetką. Utrata wartości sprawia, że stosunek ceny do wyposażenia i osiągów jest bardzo kuszący. Decydując się na Deltę, podobnie jak w przypadku innych starszych samochodów, dobrze jest mieć odrobinę talentu do samodzielnych napraw.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-07-24

Wersje

NADWOZIA

Lancia Delta - cena kusi2011-05-13To już koniec marki Lancia!2017-05-112018 rok to koniec włoskiej Lancii2014-05-09Czystki w salonach Fiata i Lancii2016-12-27Nowa strategia Fiata. Rozwój Alfy Romeo, koniec Lancii2014-01-10Dramat Fiata. Nie chcemy tanich aut?2012-01-27

Lancia Delta II 1900 TD 89 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Peugeot 306

Peugeot 306

1.9 TD 90 KM diesel1997hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 3 000 zł
OCENY
Dostępność
Volkswagen Golf

Volkswagen Golf

1.9 TDI 90 KM diesel1997hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 3 000 zł
OCENY
Dostępność
Rover Seria 200

Rover Seria 200

20 D 86 KM diesel1997hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 3 000 zł
OCENY
Dostępność
Citroen Xsara

Citroen Xsara

1.9 TD 91 KM diesel1997hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 3 000 zł
OCENY
Dostępność
Renault Megane

Renault Megane

1.9TD 90 KM diesel1997hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 3 000 zł
OCENY
Dostępność
Opel Astra

Opel Astra

1.7 TDS 82 KM diesel1997hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 3 000 zł
OCENY
Dostępność

Lancia Delta II 1900 TD 89 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS