Land Rover Defender IV 110 P400 MHEV 400 KM
Land Rover Defender
Land Rover Defender to legendarny samochód terenowy, który dla wielu stanowi synonim prawdziwego offroadowca. Pierwsza generacja auta o tej nazwie debiutowała w 1983 roku i produkowana była aż do 1990 roku. Jeszcze dłuższą karierę zaliczył druga generacja Defendera, która pojawiła się w 1990 roku i była produkowana niemal w niezmienionej formie aż do 2007 roku. Dopiero wtedy debiutował Land Rover Defender III generacji.
Land Rovery Defender II generacji to propozycja dla pasjonatów, którzy wiedzą co kupują i zdają sobie sprawę, że zakup samochodu to dopiero początek wydatków. Samochody są awaryjne, a ze względu na ich wiek i bujną, terenową przeszłość psuć się może w nich w zasadzie wszystko. Regularnym serwisem nie da się całkowicie zapobiec awariom, ale da się uniknąć najgorszych, które unieruchamiają pojazd. W zamian dostaje się przyjemność posiadania i podróżowania sporym kawałkiem motoryzacyjnej legendy.
Z kolei Defendery III generacji, głównie ze względu na swoją cenę, są bardzo rzadkim zjawiskiem na rynku wtórnym w Polsce.
Land Rover Defender IV 110
Land Rover IV generacji zadebiutował na salonie we Frankfurcie jesienią 2019 roku, a w salonach pojawił się wiosną 2020 roku.
Bazą dla stworzenia pojazdu była lekka, w pełni aluminiowa konstrukcja przestrzenna nowej platformy D7x. Dzięki temu nadwozie nowego Defendera jest najsztywniejsze w historii Land Rovera, charakteryzując się odpornością na skręcanie 30 kNm/stopień. To trzykrotnie więcej niż w tradycyjnych konstrukcji opartych na ramie.
Nowa rodzina Defendera od samego początku obejmowała wersje nadwoziowe 90 i 110, zachowała charakterystyczną sylwetkę, otwierane do boku tylne drzwi oraz umieszczone centralnie z przodu dodatkowe siedzenie.
Podniesienie nadwozia o 20 mm w porównaniu z obecną gamą dużych SUV-ów Land Rovera i przeniesienie elementów takich jak akumulator i układy chłodzenia umożliwiło inżynierom Land Rovera maksymalne skrócenie zwisów nadwozia, co gwarantuje uzyskanie imponujących kątów natarcia i zejścia o wartości odpowiednio 38 i 40 stopni.
Przy rozstawie osi 3022 mm (o 99 mm większy niż w modelu Discovery) wersja 110 ma kąt rampowy 28 stopni (31 w przypadku wersji 90), zapewniając znakomitą geometrię do jazdy w terenie. Skorupowa konstrukcja nadwozia opracowana na potrzeby nowego Defendera jest najsztywniejszą aluminiową strukturą nadwozia w historii Land Rovera i potrafi wytrzymać chwilowe obciążenie o wartości 6,5 tony w punktach mocowania liny.
Maksymalne statyczne obciążenie dachu wynosi 300 kg, a maksymalny uciąg pojazdu to 3720 kg.
Tylna przestrzeń załadunkowa zapewnia typową dla Defendera praktyczność, która w przypadku wersji 110 przekłada się na 1075 litrów przy wykorzystaniu całej wysokości. Złożenie siedzeń drugiego rzędu pozwala uzyskać solidną maksymalną pojemność bagażnika wynoszącą 2380 litrów, a dzięki maksymalnej ładowności sięgającej 900 kg (Defender 110 P400).
Zawieszenie pneumatyczne pomaga odmienić prowadzenie pojazdu na asfalcie i poprawia jego zdolności terenowe, zapewniając zwiększenie prześwitu o 75 mm. Dodatkowo zawieszenie można podnieśc o 70 mm oznacza, że zawieszenie pneumatyczne potrafi w razie potrzeby unieść nadwozie aż o 145 mm, zaś system „Elegant Arrival” automatycznie obniża nadwozie o 50 mm, aby ułatwić wsiadanie i wysiadanie z kabiny.
Samochód może poruszać się na kołach w rozmiarach: 18, 19, 20 i 22 cali.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2024-01-28