Land Rover Range Rover Evoque II P300e 300 KM
Land Rover Range Rover Evoque
Range Rover Evoque to luksusowy kompaktowy crossover, w momencie debiutu I generacji najmniejszy samochód w historii marki. Auto bazowało na prototypie LRX, który pokazano w 2008 roku. Produkcja Evoque'a ruszyła w czerwcu 2011 roku. Pojazd dostępny w dwóch wersjach nadwoziowych - trzy i pięciodrzwiowej.
Land Rover Range Rover Evoque II
Range Rover Evoque II generacji został zaprezentowany pod koniec 2018 roku, a w salonach pojawił się na początku roku 2019.
Stylistycznie samochód stanowi krzyżówkę pierwszej generacji oraz Range Rovera Velar. Samochód zachował ogólny kształt Evoque'a I, z charakterystyczną podnoszącą się dolną linią okien oraz opadającym dachem, zaś od Velara przejął stylizację przedniej i tylnej części nadwozia oraz nietypowe chowane klamki.
]Wymiary zmieniły się niewiele. Evoque II jest dłuższy tylko o 6 mm (ma 4371 mm długości), natomiast bardziej wyraźnie, bo o 2 cm zwiększył się rozstaw osi (do 268 cm), co pozytywnie wpłynęło na ilość miejsca na tylnej kanapie. Inżynierom udało się również wygospodarować większy bagażnik (591 zamiast 575 litrów).
W stosunku do poprzednika mocno zmieniono wnętrze Evoque'a, stanowi ono teraz ewolucję rozwiązania znanego z Velara. Samochód otrzymał aż trzy ekrany, dwa dotykowe na konsoli środkowej (górny ma regulowany kąt pochylenia) oraz trzeci przed kierowcą, pełniący funkcję wirtualnych zegarów. Identyczna jak w Velarze jest kierownica.
Range Rover Evoque II jest wyposażony w szereg systemów bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy. Standardem są np. kamera cofania, adaptacyjny tempomat czy Steereing Assist, który bazując na kamerze i namalowanych na jezdni liniach potrafi skorygować tor ruchu pojazdu, zapobiegając zjechaniu z pasa.
Wśród opcjonalnych systemów znajduje się np. Ground View, który wykorzystuje przednią kamerę do pokazania na ekranie systemu infotainment obrazu terenu przed pojazdem, który zwykle zakryty jest maską silnika. Rozwiązanie to przydaje się podczas jazdy terenowej.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2024-01-28