Lexus ES VII 300h 218 KM
Lexus ES
ES to, obok LS-a, najdłużej produkowany model marki. To właśnie te dwa pojazdy debiutowały na salonie w Detroit w 1989 roku, będą pierwszymi modelami Lexusa na rynku amerykańskim. I to właśnie ES od lat jest najchętniej kupowanym w Ameryce Lexusem.
Kluczem do sukcesu ES-a była przystępna cena - pierwsza generacja tego modelu bazowała na Toyocie Camry, a więc była przednionapędowa. Tę zasadę trzymano w kolejnych generacjach, przy czym później ES bazował na Toyocie Avalon. Dzięki temu ES jest mniej skomplikowany, mniej pali i jest tańszy niż zbliżony rozmiarami tylnonapędowy GS.
Siódma generacja, która jako pierwsza trafiła na rynku Starego Kontynentu debiutowała w połowie 2018 roku.
Nowy ES zbudowany został na zupełnie nowej platformie GA-K (Global Architecture – K). Samochód jest dłuższy (o 65 mm), niższy (o 5 mm) i szerszy (o 45 mm) od swego poprzednika, ma również większy rozstaw osi (o 50 mm) oraz rozstaw kół z przodu i z tyłu (odpowiednio o 10 i 37 mm). Nowa płyta podłogowa oznacza stosowanie przedniego napędu, jednocześnie zapewnia znacznie większą sztywność nadwozia niż w poprzedniej generacji.
Platforma GA-K umożliwiła obniżenie linii pokrywy silnika. Wygląd przodu ES jest silnie zróżnicowany w zależności od wersji. Standardowe wersje mają eleganckie, pionowe listwy, rozchodzące się od centrum charakterystycznego dla Lexusa grilla w kształcie klepsydry, zaś wersje F SPORT – obecne po raz pierwszy w rodzinie ES – posiada czarną, ukośną siatkę, obecną również w otworach na rogach przedniej części samochodu.
W przeciwieństwie do poprzednich generacji, linia dachu wyraźnie opada ku tyłowi. W wersjach F SPORT dodano tylny spojler, oznakowanie oraz ciemne akcenty podkreślające sportowy charakter.
W Europie Lexus ES jest dostępny wyłącznie w hybrydowej wersji ES 300h. Źródłem mocy jest hybrydowa jednostka napędową czwartej generacji, która składa się z pracującego w cyklu Atkinsona 2,5-litrowego, czterocylindrowego silnika benzynowego oraz silnika elektrycznego.
Lexus ES VII
Lexus ES VII generacji debiutował w 2018 roku. Samochód został zbudowany na platformie Global Architecture – K. To oznacza m.in. przedni napęd oraz przystosowanie do napędu hybrydowego (wówczas auto zyskuje napęd 4x4).
Lexus ES siódmej generacji jest pierwszym sprzedawanym w Europie.
Samochód jest dłuższy (o 65 mm), niższy (o 5 mm) i szerszy (o 45 mm) od swego poprzednika. Ma również większy o 50 mm rozstaw osi, ponadto zwiększono rozstaw kół z przodu i z tyłu (odpowiednio o 10 i 37 mm).
ES 300h, który będzie wprowadzony w Europie Zachodniej i Środkowej, został wyposażony w nową hybrydową jednostkę napędową czwartej generacji. Wykorzystuje ona pracujący w cyklu Atkinsona 2,5-litrowy, czterocylindrowy silnik benzynowy o razlżejszy, bardziej zwarty silnik elektryczny o większej gęstości mocy. Łączna moc układu wynosi 218 KM.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2020-01-10