Mercedes - Benz GLC C254 220d 197 KM
Mercedes - Benz GLC
Mercedes GLC to następca popularnego modelu GLK. Zgodnie ze zmienioną nomenklaturą niemieckiej marki jest to crossover segmentu zbudowany na bazie klasy C. Pierwszą generację samochodu zaprezentowano w połowie 2015 roku.
Mercedes GLC pierwszej generacji może się pochwalić większym aż o 180 mm rozstawem osi niż w miał GLK.
Standardowo samochód jest będzie w aktywne zawieszenie (sprężyny i sterowane elektronicznie amortyzatory). Na liście opcji pojawił się pneumatyczny układ Air Body Control. Wersje z napędem 4 Matic (220d, 250d i 250) standardowo sprzęgane są z automatyczną, sześciostopniową skrzynią biegów. Odmiany z napędem hybrydowym otrzymują przekładnię 7G-Tronic Plus.
II generacja Mercedesa GLC została zaprezentowana w 2022 roku. Samochód mierzy 4716 mm długości, o 60 mm więcej niż w pierwszej generacji, a jednocześnie jest o 4 mm niższy (ma 1636 mm wysokości). Rozstaw kół z przodu wzrósł o 6 mm (z 1627 mm), a z tyłu – o 23 mm (z 1640 mm). Szerokość pojazdu pozostała taka sama i wynosi 1890 mm. Rozstaw osi mierzy 2890 mm, czyli 15 mm więcej.
Mercedes GLC II jest dostępny tylko jako hybryda: plug-in lub tzw. miękka hybryda z instalacją 48 V i zintegrowanym rozruszniko-alternatorem. Gama silnikowa obejmuje 4-cylindrowe jednostki benzynowe i wysokoprężne z rodziny silników FAME (Family of Modular Engines).
W 2023 roku gama została poszerzona o GLC Coupe. Oba modele mają identyczną przednią część nadwozia, identyczne wnętrze oraz układy napędowe.
Różnica sprowadza się do inaczej zaprojektowanej tylnej części nadwozia - począwszy od słupka B linia dachu zaczyna dynamicznie opadać, dzięki czemu auto ma przypominać swoim wyglądem pojazdy coupe. Mercedes GLC Coupe ma 4,76 m długości
Mercedes - Benz GLC C254
Mercedes zaprezentował GLC Coupe drugiej generacji. Ta bardziej dynamicznie zaprojektowana odmiana dołącza do pokazanego w połowie 2022 roku Mercedesa GLC.
Oba modele mają identyczną przednią część nadwozia, identyczne wnętrze oraz układy napędowe. Różnica sprowadza się do inaczej zaprojektowanej tylnej części nadwozia - począwszy od słupka B linia dachu zaczyna dynamicznie opadać, dzięki czemu auto ma przypominać swoim wyglądem pojazdy coupe. Efektem ubocznym takiego projektu jest mniejsza ilość miejsca nad głowami pasażerów zajmujących miejsce na tylnych fotelach.
Mercedes GLC Coupe drugiej generacji ma 4,76 m długości, co oznacza, że jest o 3,1 cm dłuższy od GLC Coupe I generacji. Z kolei wysokość obu modeli jest niemal identyczna - nowa generacja o wyższa o 0,5 cm.
Pojemność bagażnika GLC Coupe II generacji wynosi 545 litrów (czyli o 45 litrów więcej niż w I generacji), przy czym składając tylne fotele przestrzeń bagażową można powiększyć do 1490 litrów. Ale uwaga - liczby te nie dotyczą hybryd plug-in. Zamontowany pod podłogą bagażnika akumulator mocno wpływa na jego pojemność - spada ona do 390 litrów, czyli o... 155 litrów! W efekcie, nawet po złożeniu foteli autem nie da się przewieźć więcej niż 1335 litrów bagażu.
A warto na to zwrócić uwagę, bowiem Mercedes GLC Coupe, dostępny jest wyłącznie z napędami hybrydowymi, na szczęście nie tylko plug-in, ale również "udawanymi", czyli typu mild.
Układy napędowe GLC Coupe są tożsame z GLC. Samochód jest dostępy w aż trzech wersjach hybrydowych plug-in. Wszystkie mają ten sam akumulator i silnik elektryczny, różnią się silnikiem spalinowym.
Akumulator zasila silnik elektryczny o mocy 136 KM, który umożliwia osiągnięcie prędkości w trybie elektrycznym do 140 km/h.
Niezależnie od napędu Mercedes GLC Coupe posiada napęd wszystkich kół 4Matic.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2024-02-01