chceauto.pl
x

Mercedes - Benz M-klasa W163 270 CDI 163 KM

Mercedes - Benz M-klasa W163 270 CDI 163 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2002
Średnia cena
20 000 zł
Nadwozie
SUV
Skrzynia
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniałatwo kupić
Pojemność
2685 cm3
Silnik
diesel

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką Silnik z bezpośrednim wtryskiem

Moc
163 KM
0-100 km/h
11.9 s.
V max
185 km/h

KOSZTY

Spalanie
9.4 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
60 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani

RANKING TÜV

Raport
2012
Miejsce
62 na 73 sklasyfikowanych
Awaryjność
31.4%
Średni przebieg
144 000 km

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNiemal ideał, można kupować z czystym sumieniem bezpieczny euroncap
Segment
I premium Co to znaczy?
Bagażnik
633 litrówRodzina będzie zachwycona, będzie można zabrać dosłownie wszystko!
Ryzyko kradzieży
dużeAuta trzeba pilnować, ale też bez przesady małe

Mercedes - Benz M-klasa W163 270 CDI 163 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Mercedes - Benz M-klasa W163 270 CDI 163 KMMercedes - Benz M-klasa W163 270 CDI 163 KMMercedes - Benz M-klasa W163 270 CDI 163 KMMercedes - Benz M-klasa W163 270 CDI 163 KM

Mercedes - Benz M-klasa W163 270 CDI 163 KM

Mercedes - Benz M-klasa

Klasa M to pierwszy luksusowy SUV w historii Mercedesa. Samochód zaprojektowano tak, by zaspokoić oczekiwania klientów pragnących łączyć terenową sylwetkę pojazdu z dobrymi właściwościami jezdnymi na szosie. Obecnie w ofercie niemieckiej marki znajduje się już trzecia generacja tego modelu. Wszystkie egzemplarze mają napęd na cztery koła i - przy odrobinie wprawy - potrafią radzić sobie również poza drogą. Niestety, zwłaszcza w przypadku pojazdów pierwszej serii, Mercedesy klasy M nie były mistrzami niezawodności.

Mercedes - Benz M-klasa W163

Mercedes klasy M (typoszereg W163) pojawił się w ofercie niemieckiej marki w 1997 roku.

Wyposażony w stały napęd na 4 koła pojazd był pierwszym w historii SUVem ze Stuttgartu. Początkowo wytwarzaniem samochodu zajmowała się wyłącznie amerykańska fabryka w Tuscaloosa, w związku z dużym popytem, w 1999 roku produkcją zajęła się również fabryka w austriackim Grazu.

Chociaż auto zaprojektowane zostało jako typowy SUV, dzięki ramowej konstrukcji i stałemu napędowi na cztery koła nie jest to typowa „bulwarówka”, którą strach zjechać z asfaltu. Samochód nieźle radzi sobie w lekkim terenie zapewniając przy tym wygodne resorowanie, dużo przestrzeni we wnętrzu i dobre osiągi. Jeśli dodać do tego atrakcyjne ceny (auto kupić można już za około 20 tys. zł) duży Mercedes wydaje się kuszącą propozycją.

Niestety, pierwsze wrażenie często okazuje się mylące, a kuszące ceny nie są jedynie wynikiem dużej popularności modelu. Większość egzemplarzy na rynku wtórnym jest już mocno wyeksploatowana i doprowadzenie ich do stanu „używalności” kosztuje majątek. Nie jest to też łatwe z tego względu, że samochód nie cieszy się opinią niezawodnego.

Wiele wskazuje na to, że to właśnie amerykański rodowód może być główną przyczyną problemów z jakością. Użytkownicy skarżą się na usterki elektroniki, niedziałające wskaźniki czy odpadające uszczelki. Narzekania dotyczą też jakości montażu i zastosowanych materiałów – plastiki we wnętrzu potrafią mocno hałasować i pękać. Czasami zdarzy się również, że jakiś element zostanie nam w ręku – tego typu wpadki wcześniej nie przydarzały się niemieckiej marce.

Stosunkowo często zdarzają się usterki w instalacji elektrycznej – współpracy odmawiają elektrycznie sterowane szyby (sterowniki), centralny zamek czy panel sterowania klimatyzacją. W niektórych egzemplarzach zdarza się przeciekanie wody do wnętrza. Problem dotyczy przeważnie aut z fabrycznymi szyberdachami – urwane lub wypięte rurki odpływowe szyberdachu (pod podsufitką) sprawiają, że woda spływa na podłogę pod nogi kierowcy lub pasażera.

Samochód nie jest też wolny od usterek mechanicznych. Te najpoważniejsze dotyczą najczęściej automatycznych skrzyń biegów (szczególnie – z racji wysokiego momentu obrotowego - w samochodach z mocniejszymi silnikami wysokoprężnymi) oraz układu wspomagania kierownicy (luzy, wycieki).

Z czasem rośnie też liczba usterek świadczących o ogólnym wyeksploatowaniu auta. Chrobotanie lub głośny szum z układu napędowego oznacza przeważnie konieczność wymiany tzw. „krzyżaków” na wale napędowym (koszt około 500 zł), pojawiają się wycieki (i usterki termostatu) w układzie chłodzenia, w automatach „poddaje się” sprzęgło hydrokinetyczne (szarpanie na postoju). Po większych przebiegach (rzedu 250-300 tys. km) jednostki benzynowe miewają problemy z wypadaniem zapłonu i różnymi czujnikami (m.in. położenia wału), w Dieslach trzeba się przygotować na kosztowne usterki ze strony wtryskiwaczy (CDI) czy przepływomierza.

Auta z silnikami o zapłonie samoczynnym nie są też – wbrew pozorom – oszczędne. Duża masa i stały napęd obu osi sprawia, że nawet najsłabsze jednostki zużywają około 11 l/100 km. Jednostki napędowe nie są już też – niestety – tak długowieczne jak w przypadku legendarnych W123 czy W124. Pechowym egzemplarzom – zwłaszcza w przypadku motorów 270 CDI - nawet przy przebiegach poniżej 200 tys. km – zdarza się np. pękanie tłoków (remont jednostki jest nieopłacalny). Do standardowych usterek można natomiast zaliczyć wycieki oleju.

Co pocieszające – w przeciwieństwie do produkowanych w Europie klasy C i E - samochody nie mają poważnych problemów z rdzą, ale i tak często spotkać ją można w dolnych partiach drzwi czy okolicach zamka tylnej klapy. Na szczęście – dzięki ramowej konstrukcji – w tym przypadku stanowi ona jedynie problem natury estetycznej.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-09-10

Wersje

NADWOZIA

Niemiecki SUV za 25 tys. zł?2011-06-13Nowy Mercedes GLE2018-09-13Używane: Mercedes ML W1642017-07-29Mercedes-Benz GLE po liftingu2015-03-26Używane: Mercedes klasy M (W163)2012-12-11Nowy mercedes GL2012-04-03

Mercedes - Benz M-klasa CRASHTEST

Mercedes - Benz M-klasa W163 270 CDI 163 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Nissan Terrano

Nissan Terrano

3.0 TDI 154 KM diesel2002SUVautomat4x4
cena średnia 13 000 zł
OCENY
Dostępność
Land Rover Range Rover

Land Rover Range Rover

3.0 TD 177 KM diesel2002SUVautomat4x4
cena średnia 29 000 zł
OCENY
Dostępność
Jeep Grand Cherokee

Jeep Grand Cherokee

2.7 CRD 163 KM diesel2002SUVautomat4x4
cena średnia 17 000 zł
OCENY
Dostępność
Mitsubishi Pajero

Mitsubishi Pajero

3.2 DID 165 KM diesel2002SUVautomat4x4
cena średnia 21 000 zł
OCENY
Dostępność
Jeep Cherokee

Jeep Cherokee

2.8 CRD 150 KM diesel2002SUVautomat4x4
cena średnia 16 000 zł
OCENY
Dostępność
Volvo XC90

Volvo XC90

2.4 TDI 163 KM diesel2002SUVautomat4x4
cena średnia 22 000 zł
OCENY
Dostępność

Mercedes - Benz M-klasa W163 270 CDI 163 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS