chceauto.pl
x

Porsche 911 993 3.6 285 KM

Porsche 911 993 3.6 285 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
1998
Średnia cena
310 000 zł
Nadwozie
coupe
Skrzynia
ręczna
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićBez ofert na rynkułatwo kupić
Pojemność
3600 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
285 KM
0-100 km/h
5.4 s.
V max
275 km/h

KOSZTY

Spalanie
13.5 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
86 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyTen samochód psuje się ponadprzeciętniemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiJest dramat, ale kto bogatemu zabroni? tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNie jest źle, ale dobrze też nie... bezpieczny
Segment
G premium Co to znaczy?
Bagażnik
123 litrówTo nie bagażnik, a miejsce na nieduże zakupy
Ryzyko kradzieży
dużeMożna zostawiać auto otwarte, z kluczykami, a i tak nikt nie weźmie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
11000 km czyli po 7 miesiącach
Zużycie paliwa
16.2 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
42 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
5.9 s.
Prędkość maksymalna
250 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

Porsche 911 993 3.6 285 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Porsche 911 993 3.6 285 KMPorsche 911 993 3.6 285 KMPorsche 911 993 3.6 285 KMPorsche 911 993 3.6 285 KM

Porsche 911 993 3.6 285 KM

Porsche 911

Porsche 911 to najbardziej kultowy model niemieckiego producenta. To właśnie od niego zaczęła się legenda Porsche i wciąż to właśnie 911-tka jest najbardziej bezkompromisowym i sportowym modelem w gamie firmy ze Stuttgartu.

Klasyczne 911: od 1963 do 1989 roku!
Pierwsze Porsche 911 debiutowało w 1963 roku, rok później uruchomiono produkcję. Samochód napędzany był chłodzonym powietrzem, sześciocylindrowym silnikiem typu bokser o pojemności 1991 ccm i mocy 130 KM, który umieszczono przed napędzaną tylną osią. I tak już zostało na lata...
Model z 1963 stopniowo modernizowano aż do...1989 roku! Stopniowo powiększano pojemności i moce, pojawiły się wersje specjalne, a także model turbo. Zwiększano rozstaw osi, wprowadzano elektroniczne systemy i dokonywano subtelnych zmian w stylistyce, ale auto z 1989 roku wciąż w prostej lini wywodziło się z 911-tki pokazanej niemal 30 lat wcześniej, mimo że napędzane było silnikiem o pojemności 3,2 l i mocy około 230 KM (w zależności od wersji).
Dopiero w 1990 roku pokazano samochód, poddany nieco większym zmianom (wewnętrzne oznaczenie 964). Znów powiększono pojemność silnika (do 3,6 l), pojawiła się wersja z napędem wszystkich kół (Carrera 4). Nie zabrakło również odmiany Turbo (najpierw z silnikiem 3,3, nieco później 3,6, moce 320 i 360 KM), zadebiutowała skrzyni Tiptronic.

Porsche 911 993

W 1994 roku model znów poddano głębszym przeróbkom i oznaczono wewnętrznie jako 993. Jak się okazała, była to ostatnia generacja z silnikiem chłodzonym powietrzem. W modelu tym zmieniono zawieszenie, przeprowadzono lifting nadwozia i po raz kolejny podniesiono moc (początkowo do 272, a od 1996 roku - do 286 KM). Samochód w wersji Carrera 4 otrzymał zmieniony system napędu wszystkich kół, pojawiła się również lekka wersja RS z silnikiem 3,8 o mocy 300 KM i tylnym napędzie.

W 1993 roku debiutowała 911 Turbo, pierwsza z dwoma turbosprężarkami i napędem na wszystkie koła. Moc sięgnęła 408 KM.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-09-05

Wersje

ROCZNIKI

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

Porsche 911 Carrera T. Lekkie i tylko z manualem2024-11-04Porsche 911 Turbo 50 Years2024-08-19Porsche 911 po modernizacji. Nowością napęd T-Hybrid2024-06-06Porsche 911 z napędem hybrydowym nadjeżdża2024-05-15Porsche 911 Turbo. Kolejna nowość!2020-07-19To już koniec Porsche 911 typoszeregu 9912019-12-27

Porsche 911 993 3.6 285 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Mitsubishi 3000GT

Mitsubishi 3000GT

3000 GT 285 KM benzyna1998couperęcznaprzedni
cena średnia 19 000 zł
OCENY
Dostępność

Porsche 911 993 3.6 285 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS