Całkowita długość nadwozia Captura pierwszej generacji wynosi tylko 412 cm, czyli o 5 cm mniej niż w wypadku Peugeota 2008.
Zarówno wnętrze, jak i nadwozie posiadają duże możliwości personalizacji, co oznacza, że klienci mogą wybierać spośród wielu dostępnych kolorów m.in. wykończenia deski rozdzielczej czy tapicerki. Z kolei nadwozie może być dwubarwne, w najwyższej wersji wyposażeniowej dach i słupki mają inną barwę niż reszta karoserii.
Captur jest oferowany z jednym z trzech silników. Poza podstawową trzycylindrową jednostką 0.9 TCe o mocy 90 KM, klienci mogą wybrać czterocylindrowy, doładowany silnik benzynowy 1.2 TCe o mocy 120 KM oraz jednostkę wysokoprężną 1.5 dCi o mocy 90 KM.
120-konna wersja benzynowa zdecydowanie wybija się pod względem osiągów. Silnik ten rozpędza Captura do 100 km/h w 10,9 s oraz umożliwia osiągnięcie prędkości 192 km/h. Trzycylindrowy silnik benzynowy jest znacznie słabszy: sprint do 100 km/h zajmuje mu 12,9 s, a prędkość maksymalna to 171 km/h.
Diesel również nie imponuje osiągami (przyspieszenie do 100 km/h w 13,1 s, prędkość maksymalna 171 km/h), ale ma zużywać mało paliwa - 4,2 l/100 km w mieście i 3,6 l/100 km w cyklu mieszanym (w rzeczywistości zapewne będzie o około 30 proc. wyższe). Pod tym względem jednostki benzynowe wypadają oczywiście słabiej: średnie zużycie w cyklu mieszanym dla silnika 0.9 to 4,9 l, a dla silnika 1.2 - 5,4 l/100 km. Oczywiście w rzeczywistości również będzie o ok. 1/3 wyższe.
Druga generacja Captura zadebiutowała w połowie 2019 roku. Co prawda rozstaw osi zwiększono tylko o 2 cm (do 2,63 m), ale długość nadwozia wzrosła już zauważalnie, bo o 11 cm, do 4,23 m. Zmieniła się również szerokość nadwozia (180 cm) oraz wysokość (156,6 cm). Większa długość nadwozia pozwoliła na wygospodarowanie większego bagażnika, którego pojemność zwiększyła się o zauważalne 81 litrów i wynosi obecnie 536 litrów. Pojemność bagażnika można zmniejszać i zwiększać kosztem miejsca w kabinie, przesuwając maksymalnie o 16 cm tylną kanapę. We wnętrzu na konsoli środkowej dominuje dotykowy ekran systemu infotainment, który w Renault nosi nazwę Easy Link. Jego wielkość to 7 lub 9,3 cala. Wyposażenie opcjonalne obejmuje kolejny ekran, (tzw. wirtualne zegary), którego wielkość może wynosić 7 lub 10 cali.
Opcjonalnie dostępny jest również adaptacyjny tempomat, system rozpoznawania znaków, monitorowania martwej strefy czy system kamer 360 stopni. Gama jednostek napędowych nowego Renault Captur jest taka sama jak w Clio. Dostępne są trzy silniki benzynowe, dwa wysokoprężne i hybryda plug-in. Silniki benzynowe to 1.0 TCe (100 KM i 160 Nm) oraz 1.3 TCE (130 KM i 240 Nm lub 155 KM i 270 Nm). Najmocniejszy silnik współpracuje z dwusprzęgłową przekładnią EDC o siedmiu przełożeniach (w słabszej wersji jest opcjonalna).
Fani silników Diesla mogą wybrać jednostkę 1.5 Blue dCi o mocy 95 KM i 240 Nm lub 115 KM i 260 Nm. Mocniejsza wersja może współpracować ze skrzynią EDC. Gamę uzupełnia Captur E-Tech, czyli hybryda z możliwością ładowania. Układ napędowy składa się z silnika benzynowego 1.6 oraz dwóch silników elektrycznych. Bateria ma pojemność 9,8 kWh, co umożliwia przejechanie w trybie elektrycznym do 45 km. Prędkość jazdy w tym trybie to maksymalnie 135 km/h.