2011-07-09 | W niektórych samochodach marki BMW 1, BMW 5 (model poprzedni produkowany w latach 2003 - 2010), BMW X3, BMW X5, BMW X6 i BMW 7 (nowy model produkowany od roku 2008) z silnikami diesla, wyprodukowanych w Niemczech w okresie: 20.08.2008 - 12.06.2009, wilgoć dostająca się do podgrzewacza obudowy filtra paliwa może doprowadzić do szybkiego rozładowania akumulatora i braku możliwości rozruchu. BMW Vertriebs GmbH nie wyklucza pojedynczych wypadków zwarcia podgrzewacza, a w konsekwencji jego zapalenia się, zarówno podczas jazdy jak i na postoju, gdy silnik nie jest uruchomiony. plik pdf |
2011-11-16 | W niektórych samochodach marki BMW 5, BMW 6, BMW X5, BMW X6 i BMW 7 z silnikami benzynowymi, wyprodukowanych w Niemczech w okresie: 16.11.2007 - 02.02.2011, na skutek długotrwałego działania wysokiej temperatury w komorze silnika na plastikową obudowę pompy może do dojść do uszkodzenia jej wtyczki elektrycznej. Usterka spowoduje aktywację komunikatu ostrzegawczego o zmniejszeniu efektywności chłodzenia. Prawdopodobieństwo pojawienia się uszkodzenia wtyczki elektrycznej pompy jest bardzo małe. BMW AG nie wyklucza możliwości wystąpienia krótkiego zwarcia i dodatkowego stopienia wtyczki w wypadku pozostawienia zamontowanej pompy w długiej perspektywie czasowej. Informuje jednocześnie, iż usterka nie stwarza poważnego zagrożenia dla życia i zdrowia, i wprowadza przedmiotową akcję nie traktując jej jako przywoławczą. plik pdf |
2012-11-28 | Niektóre samochody marki BMW X5 (E70) i BMW X6 (E71), wyprodukowane w Niemczech, które mogą nie być bezpieczne dla użytkowników. Producent poinformował, że w niektórych samochodach marki BMW X5 (E70) oraz BMW X6 (E71) trzpień gwintowany, na którym umieszczona jest rolka prowadząca paska wielorowkowego napędu alternatora, może w trakcie eksploatacji pojazdu ulec zużyciu. W rezultacie może dojść do jego złamania i utraty napędu przez pasek wielorowkowy. Może to skutkować brakiem napędu pompy wspomagania układu kierowniczego i tym samym do utraty wspomagania kierownicy. Układ kierowniczy będzie działał, ale będzie pozbawiony wspomagania. Na rynku polskim kampanią naprawczą łącznie objętych jest 2 697 samochodów marki BMW X5 (E70) i BMW X6 (E71) wyposażonych w silniki diesla (M57S lub M57Y). Lista numerów VIN w załączniku. Przedsiębiorca poinformuje pierwszych właścicieli samochodów listem poleconym o możliwości wystąpienia usterki oraz zaprosi do punktu serwisowego w celu usunięcia ewentualnej usterki. plik pdf |
2013-02-18 | W niektórych samochodach BMW X5 (E70) z pompy podciśnieniowej wspomagania hamulców do przewodu podciśnieniowego i dalej do serwa, może przedostawać się olej silnikowy. Olej silnikowy przedostający się do serwa może uszkodzić membranę serwa hamulcowego. W niektórych przypadkach membrana może się rozszczelnić i wspomaganie hamulców nie będzie działać prawidłowo. Pojazd będzie hamował tylko przy większym nacisku na pedał. Na rynku polskim kampanią naprawczą łącznie objętych jest 56 samochodów marki BMW X5. Lista numerów VIN w załączniku. Przedsiębiorca poinformuje pierwszych właścicieli samochodów listem poleconym o możliwości wystąpienia usterki oraz zaprosi do punktu serwisowego w celu usunięcia ewentualnej usterki. plik pdf |
2013-08-07 | Niektóre samochody BMW, modele: BMW 1(poprzedni model), BMW 5 (obecny i poprzedni model), BMW X3 (poprzedni model), BMW X5, BMW X6, BMW 7 wyposażone w silniki diesla i wyprodukowane w Niemczech, mogą nie być bezpieczne dla użytkowników. W ww. modelach samochodów może dojść do przegrzania obwodu drukowanego podgrzewacza filtra paliwa. W konsekwencji może to doprowadzić do szybkiego rozładowania się akumulatora rozruchowego i braku możliwości uruchomienia samochodu. W bardzo rzadkich przypadkach, jeżeli dojdzie do zwarcia podczas jazdy, może doprowadzić to do późniejszego pożaru samochodu, nawet gdy będzie on wyłączony. Na rynku polskim kampanią naprawczą łącznie objętych jest 1 312 samochodów marki BMW. Lista numerów VIN w załączniku. plik pdf |