Land Rover Defender III - 110 2.4 TD 122 KM
Land Rover Defender
Land Rover Defender to legendarny samochód terenowy, który dla wielu stanowi synonim prawdziwego offroadowca. Pierwsza generacja auta o tej nazwie debiutowała w 1983 roku i produkowana była aż do 1990 roku. Jeszcze dłuższą karierę zaliczył druga generacja Defendera, która pojawiła się w 1990 roku i była produkowana niemal w niezmienionej formie aż do 2007 roku. Dopiero wtedy debiutował Land Rover Defender III generacji.
Land Rovery Defender II generacji to propozycja dla pasjonatów, którzy wiedzą co kupują i zdają sobie sprawę, że zakup samochodu to dopiero początek wydatków. Samochody są awaryjne, a ze względu na ich wiek i bujną, terenową przeszłość psuć się może w nich w zasadzie wszystko. Regularnym serwisem nie da się całkowicie zapobiec awariom, ale da się uniknąć najgorszych, które unieruchamiają pojazd. W zamian dostaje się przyjemność posiadania i podróżowania sporym kawałkiem motoryzacyjnej legendy.
Z kolei Defendery III generacji, głównie ze względu na swoją cenę, są bardzo rzadkim zjawiskiem na rynku wtórnym w Polsce.
Land Rover Defender III - 110
W 2007 roku Defender przeszedł kilka zmian które, w większości, podyktowane były koniecznością dostosowania archaicznej konstrukcji do nowych norm emisji spalin. Wysokoprężna jednostka 2,5 TD5 konstrukcji Rovera zastąpiona została przez, przyjaźniejszy dla środowiska, silnik Forda o pojemności 2,4 l. By nadać auto nieco bardziej cywilizowany charakter na desce rozdzielczej pojawiło się też kilka detali zaczerpniętych z modelu Discovery. Można jednak powiedzieć, że zmiany były jedynie kosmetyczne i nie wpłynęły na surowy charakter pojazdu.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2014-10-14
2009-12-17 | W samochodach wyprodukowanych w Wielkiej Brytanii pomiędzy 7 czerwca 2007 r. a 13 lutego 2008 r., o numerach nadwozia (VIN): LD 740135-LD 757662, LD739991, LD066843-LD068528, możliwe jest obniżenie skuteczności hamulca pomocniczego (ręcznego). Problem ten spowodowany jest wyciekiem oleju z uszczelniacza tylnego wałka zdawczego skrzyni rozdzielczej, który w ten sposób zanieczyszcza szczęki hamulcowe hamulca pomocniczego. W Polsce akcją objętych jest łącznie 106 samochodów Land Rover Defender. |
2011-03-17 | Land Rover poinformował, że w samochodach wyprodukowanych w Wielkiej Brytanii pomiędzy 28 listopada 2006 r. a 4 listopada 2010 r., o numerach nadwozia (VIN) z zakresu:
LD 730411 - LD 823248 oraz LD 066843 - LD 071690, możliwe jest obniżenie skuteczności hamulca pomocniczego (ręcznego). Problem ten spowodowany jest wyciekiem oleju z tylnej części skrzyni rozdzielczej i zaolejeniem szczęk hamulcowych hamulca pomocniczego.
W Polsce akcją objętych jest łącznie 511 samochodów Land Rover Defender |
2012-07-16 | W niektórych samochodach Land Rover Defender wyprodukowanych w Wielkiej Brytanii (w roku modelowym 2011-2012) w wyniku pęknięcia śrub mocujących odczepić mogą się nie tylko wsporniki pasów bezpieczeństwa przednich siedzeń, ale również i tylnych. W rezultacie nieprawidłowego działania pasów bezpieczeństwa w razie wypadku zwiększa się ryzyko urazu lub nawet śmierci pasażera.
plik pdf |
2015-03-25 | Niektóre samochody marki Land Rover Defender, rok modelowy 2015, mogą stwarzać zagrożenie dla użytkowników.
Poinformowano, że w ww. samochodach w mocowaniach przednich i tylnych piast zastosowano nadmiernie kruche śruby, co może spowodować ich pęknięcie. W konsekwencji może nastąpić uszkodzenie pozostałych śrub, piast, tarcz hamulcowych oraz mocowań piast do osi. Grozi to niezachowaniem stabilności pojazdu podczas hamowania.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 27 pojazdów o następujących numerach VIN:
SALLDHMP8FA462175 SALLDHMP8FA462276 SALLDHMP8FA462280 SALLDHMP8FA462500 SALLDHMP8FA462543 SALLDHMP8FA462720 SALLDHMP8FA462722 SALLDHMP8FA462739 SALLDHMP8FA462755 SALLDHMP8FA462761 SALLDHMP8FA462807 SALLDHMP8FA462813 SALLDHMP8FA462835 SALLDHMP8FA463007 SALLDHNP8FA462659 SALLDHNP8FA463139 SALLDHWR8FA462663 SALLDHWR8FA463149 SALLDHWR8FA463569 SALLDHWR8FA464096 SALLDKWR8FA461983 SALLDKWR8FA462066 SALLDKWR8FA462154 SALLDKWR8FA462931 SALLDKWR8FA463969 SALLDKWR8FA464011 SALLDKWR8FA464251
|