Land Rover Defender III - 110 2.4 TD 122 KM
Land Rover Defender
Land Rover Defender to legendarny samochód terenowy, który dla wielu stanowi synonim prawdziwego offroadowca. Pierwsza generacja auta o tej nazwie debiutowała w 1983 roku i produkowana była aż do 1990 roku. Jeszcze dłuższą karierę zaliczył druga generacja Defendera, która pojawiła się w 1990 roku i była produkowana niemal w niezmienionej formie aż do 2007 roku. Dopiero wtedy debiutował Land Rover Defender III generacji.
Land Rovery Defender II generacji to propozycja dla pasjonatów, którzy wiedzą co kupują i zdają sobie sprawę, że zakup samochodu to dopiero początek wydatków. Samochody są awaryjne, a ze względu na ich wiek i bujną, terenową przeszłość psuć się może w nich w zasadzie wszystko. Regularnym serwisem nie da się całkowicie zapobiec awariom, ale da się uniknąć najgorszych, które unieruchamiają pojazd. W zamian dostaje się przyjemność posiadania i podróżowania sporym kawałkiem motoryzacyjnej legendy.
Z kolei Defendery III generacji, głównie ze względu na swoją cenę, są bardzo rzadkim zjawiskiem na rynku wtórnym w Polsce.
Land Rover Defender III - 110
W 2007 roku Defender przeszedł kilka zmian które, w większości, podyktowane były koniecznością dostosowania archaicznej konstrukcji do nowych norm emisji spalin. Wysokoprężna jednostka 2,5 TD5 konstrukcji Rovera zastąpiona została przez, przyjaźniejszy dla środowiska, silnik Forda o pojemności 2,4 l. By nadać auto nieco bardziej cywilizowany charakter na desce rozdzielczej pojawiło się też kilka detali zaczerpniętych z modelu Discovery. Można jednak powiedzieć, że zmiany były jedynie kosmetyczne i nie wpłynęły na surowy charakter pojazdu.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2014-10-14
2009-12-17 | W samochodach wyprodukowanych w Wielkiej Brytanii pomiędzy 7 czerwca 2007 r. a 13 lutego 2008 r., o numerach nadwozia (VIN): LD 740135-LD 757662, LD739991, LD066843-LD068528, możliwe jest obniżenie skuteczności hamulca pomocniczego (ręcznego). Problem ten spowodowany jest wyciekiem oleju z uszczelniacza tylnego wałka zdawczego skrzyni rozdzielczej, który w ten sposób zanieczyszcza szczęki hamulcowe hamulca pomocniczego. W Polsce akcją objętych jest łącznie 106 samochodów Land Rover Defender. |
2011-03-17 | Land Rover poinformował, że w samochodach wyprodukowanych w Wielkiej Brytanii pomiędzy 28 listopada 2006 r. a 4 listopada 2010 r., o numerach nadwozia (VIN) z zakresu:
LD 730411 - LD 823248 oraz LD 066843 - LD 071690, możliwe jest obniżenie skuteczności hamulca pomocniczego (ręcznego). Problem ten spowodowany jest wyciekiem oleju z tylnej części skrzyni rozdzielczej i zaolejeniem szczęk hamulcowych hamulca pomocniczego.
W Polsce akcją objętych jest łącznie 511 samochodów Land Rover Defender |
2012-07-16 | W niektórych samochodach Land Rover Defender wyprodukowanych w Wielkiej Brytanii (w roku modelowym 2011-2012) w wyniku pęknięcia śrub mocujących odczepić mogą się nie tylko wsporniki pasów bezpieczeństwa przednich siedzeń, ale również i tylnych. W rezultacie nieprawidłowego działania pasów bezpieczeństwa w razie wypadku zwiększa się ryzyko urazu lub nawet śmierci pasażera.
plik pdf |