Range Rover Evoque I generacji był dla angielskiej marki wejściem na nowe terytorium - model ten był bowiem najmniejszym pojazdem w historii marki. Szybko okazało się, że ten kompaktowy crossover, również dzięki niższej niż w przypadku innych modeli cenie, okazał się bestsellerem.
Samochód zapowiedziano już w 2008 roku prototypem o nazwie LRX. Auto zostało ciepło przyjęcie, ale Anglikom brakowało funduszy na opracowanie wersji produkcyjnej. Ostatecznie udało się to, dzięki wsparciu ze strony angielskiego rządu.
Evoque stylistycznie był niemal identyczny z LRX-em. Atutem pojazdu okazała się jednak nie tylko odważna stylizacja, ale również silniki o rozsądnych pojemnościach (2.0 i 2.2), dzięki którym zużycie paliwo utrzymywało się na rozsądnych poziomie.
Początkowo Range Rover Evoque był oferowany w wersji pięcio- i trzydrzwiowej, w 2015 roku oferta została poszerzona o ekstrawaganckiego trzydrzwiowego kabrioleta.
W toku produkcji Range Rover Evoque był systematycznie modernizowany. Już w 2003 roku wprowadzono szereg zmian technicznych, m.in. dziewięciostopniową skrzynię biegów oraz napęd Active Driveline, który podczas jazdy na wprost z prędkością do 35 km/h odłączał tylną oś.
W 2015 roku auto poddano liftingowi, jednak zmiany stylistyczne były mocno ograniczone. Jednocześnie wprowadzono nowy system infotainment z 8-calowym ekranem dotykowym oraz wysokoprężny silnik o pojemności 2.0.
Pod koniec 2018 zaprezentowano całkowicie nowego Evoque'a II generacji.
Range Rover Evoque II generacji został zaprezentowany pod koniec 2018 roku, a w salonach pojawił się na początku roku 2019.
Stylistycznie samochód stanowi krzyżówkę pierwszej generacji oraz Range Rovera Velar. Samochód zachował ogólny kształt Evoque'a I, z charakterystyczną podnoszącą się dolną linią okien oraz opadającym dachem, zaś od Velara przejął stylizację przedniej i tylnej części nadwozia oraz nietypowe chowane klamki.
]Wymiary zmieniły się niewiele. Evoque II jest dłuższy tylko o 6 mm (ma 4371 mm długości), natomiast bardziej wyraźnie, bo o 2 cm zwiększył się rozstaw osi (do 268 cm), co pozytywnie wpłynęło na ilość miejsca na tylnej kanapie. Inżynierom udało się również wygospodarować większy bagażnik (591 zamiast 575 litrów).
W stosunku do poprzednika mocno zmieniono wnętrze Evoque'a, stanowi ono teraz ewolucję rozwiązania znanego z Velara. Samochód otrzymał aż trzy ekrany, dwa dotykowe na konsoli środkowej (górny ma regulowany kąt pochylenia) oraz trzeci przed kierowcą, pełniący funkcję wirtualnych zegarów. Identyczna jak w Velarze jest kierownica.
Range Rover Evoque II jest wyposażony w szereg systemów bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy. Standardem są np. kamera cofania, adaptacyjny tempomat czy Steereing Assist, który bazując na kamerze i namalowanych na jezdni liniach potrafi skorygować tor ruchu pojazdu, zapobiegając zjechaniu z pasa.
Wśród opcjonalnych systemów znajduje się np. Ground View, który wykorzystuje przednią kamerę do pokazania na ekranie systemu infotainment obrazu terenu przed pojazdem, który zwykle zakryty jest maską silnika. Rozwiązanie to przydaje się podczas jazdy terenowej.