Land Rover Range Rover Evoque I FL 2.0 TD4 150 KM
Land Rover Range Rover Evoque
Range Rover Evoque to luksusowy kompaktowy crossover, w momencie debiutu I generacji najmniejszy samochód w historii marki. Auto bazowało na prototypie LRX, który pokazano w 2008 roku. Produkcja Evoque'a ruszyła w czerwcu 2011 roku. Pojazd dostępny w dwóch wersjach nadwoziowych - trzy i pięciodrzwiowej.
Land Rover Range Rover Evoque I FL
Range Rover Evoque I generacji był dla angielskiej marki wejściem na nowe terytorium - model ten był bowiem najmniejszym pojazdem w historii marki. Szybko okazało się, że ten kompaktowy crossover, również dzięki niższej niż w przypadku innych modeli cenie, okazał się bestsellerem.
Samochód zapowiedziano już w 2008 roku prototypem o nazwie LRX. Auto zostało ciepło przyjęcie, ale Anglikom brakowało funduszy na opracowanie wersji produkcyjnej. Ostatecznie udało się to, dzięki wsparciu ze strony angielskiego rządu.
Evoque stylistycznie był niemal identyczny z LRX-em. Atutem pojazdu okazała się jednak nie tylko odważna stylizacja, ale również silniki o rozsądnych pojemnościach (2.0 i 2.2), dzięki którym zużycie paliwo utrzymywało się na rozsądnych poziomie.
Początkowo Range Rover Evoque był oferowany w wersji pięcio- i trzydrzwiowej, w 2015 roku oferta została poszerzona o ekstrawaganckiego trzydrzwiowego kabrioleta.
W toku produkcji Range Rover Evoque był systematycznie modernizowany. Już w 2003 roku wprowadzono szereg zmian technicznych, m.in. dziewięciostopniową skrzynię biegów oraz napęd Active Driveline, który podczas jazdy na wprost z prędkością do 35 km/h odłączał tylną oś.
W 2015 roku auto poddano liftingowi, jednak zmiany stylistyczne były mocno ograniczone. Jednocześnie wprowadzono nowy system infotainment z 8-calowym ekranem dotykowym oraz wysokoprężny silnik o pojemności 2.0.
Pod koniec 2018 zaprezentowano całkowicie nowego Evoque'a II generacji.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2019-01-09