chceauto.pl
x

Audi Q7

Oceny użytkowników3.8974/5. Głosy: 78
Ocena: 3.9/5
Głosy: 78.

Lata produkcji

Audi Q7 I

2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015

Audi Q7 II

2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024 2025

Audi Q7 I (2005-2015)

Audi Q7 pierwszej generacji stworzono raczej z myślą o asfaltowych drogach, co potwierdzą zwłaszcza właściciele wersji pozbawionych pneumatycznego zawieszenia (twarde zawieszenie). Podejście takie zapewnia wprawdzie świetne prowadzenie, ale niezbyt dobrze sprawdza się na dziurawych polskich drogach. Tutaj zdecydowanie lepiej radzi sobie zawieszenie pneumatyczne, które jednak dostępne jest w droższych wersjach i wymaga dopłaty. Na szczęście, w przeciwieństwie do konkurencji (jak np. Land Rover Discovery) układ nie sprawia w zasadzie żadnych kłopotów. Ze sztywnymi nastawami zawieszenia kłóci się jednak nieco automatyczna skrzynia biegów, która w normalnym trybie jest raczej ospała. Oczywiście kierowca ma również do wyboru tryb sportowy, ale wówczas trzeba się liczyć z dużo większym zużyciem paliwa. Samochód należy do grona bezawaryjnych, chociaż podobnie, jak w innych nowoczesnych pojazdach zdarzają się usterki elektroniki. Niektóre egzemplarze cierpią również z powodu niedostatku montażu (skrzypiąca tapicerka, odpadające elementy wnętrza).

Audi Q7 II (2015-2025)

II generacja Audi Q7 pojawiła się na rynku w 2015 roku. W stosunku do poprzednika auto "schudło" średnio aż o 26 procent. Masa auta z wysokoprężnym silnikiem 3,0 TDI wynosi równe 1995 kg. To o rekordowe 325 kg mniej, niż w poprzedniku. Tak znacząca redukcja była możliwa, dzięki sięgnięciu po wysokowytrzymałą stal i stopy aluminium.

W stosunku do poprzednika auto zyskało zdecydowanie bardziej "drogowy" charakter. Karoseria jest niższa o 15 mm, o 37 mm zmniejszyła się też jej długość. Nadwozie nowego modelu mierzy więc 5,05 m długości, 1,97 m szerokości i 1,74 m wysokości. Nieznacznie zmniejszył się również rozstaw osi, który wynosi teraz 2,99 m. Mimo zmniejszonych wymiarów w kabinie wygospodarowano większą ilość miejsca dla pasażerów. Dodatkowe 41 mm przybyło na wysokości głów w przednim rzędzie siedzeń, dodatkowe 23 mm - w tylnym. Ponadto przednie i tylne fotele dzieli teraz dodatkowe 21 mm przestrzeni. Wnętrze przypomina nieco rozwiązania stosowane przez BMW.

Wzorem trzeciej generacji Audi TT samochód otrzymał zegary określane przez Audi mianem „wirtualny kokpit”. Na liście wyposażenia znalazło się wiele systemów bezpieczeństwa i rozrywki. Podstawowe modele oferowane są z nagłośnieniem Bose. Topowe - ze sprzętem grającym Bang&Olufsen. Do wyboru są cztery wersje napędowe - wszystkie, standardowo, oferowane z napędem quattro. Ofertę - na wybranych rynkach - otwiera benzynowe 2,0 l TSI o mocy 252 KM i maksymalnym momencie 370 Nm. Większą jednostka benzynowa - 3,0 l TFSI rozwija 333 KM i 440 Nm. Dzięki temu Audi Q7 przyspiesza do 100 km/h w 6,1 s i osiąga prędkość maksymalną 250 km/h. Dla zwolenników diesli przewidziano silnik 3,0 l TDI rozwijający 272 KM i 600 Nm. W takiej konfiguracji Audi Q7 osiąga 100 km/h w 6,3 s od startu. W późniejszym czasie gamę diesli uzupełniła słabsza odmiana o mocy 218 KM i momencie obrotowym 500 Nm. Po raz pierwszy w cenniku Q7 pojawił się hybrydowy model e-tron. Samochód wyposażono w wysokoprężny silnik 3,0 l TDI o mocy 258 KM i elektryczny motor trakcyjny oferujący dodatkowe 94 kW mocy. Moc przenoszona jest na wszystkie koła za pośrednictwem automatycznej, ośmiostopniowej skrzyni biegów. W sumie układ napędowy generuje 373 KM i maksymalny moment obrotowy 700 Nm. Sprint do do 100 km/h trwa 6,1 s - prędkość maksymalna to 225 km/h. Zużycie paliwa - rzecz jasna w cyklu pomiarowym - wynosić ma 1,7 l/100 km.

Lifting nr 1


W 2019 Q7 drugiej generacji przeszło gruntowny. Zmieniono stylistykę, pojawiły się również nowe rozwiązania techniczne.

W przedniej części nadwozia dominuje duża, ośmiokątna osłona chłodnicy Singleframe z sześcioma pionowymi listwami. Dwuczęściowe boczne wloty powietrza mają bardziej wyraziste kształty. Reflektory – opcjonalnie diodowe HD Matrix ze światłem laserowym – swoim kształtem i sygnaturą świetlną podkreślają szerokość nadwozia.

Audi zmodernizowało zawieszenie Q7. Opcjonalnie dostępny jest elektromechaniczny system aktywnej stabilizacji przechyłu. Amortyzatory z możliwością regulacji stopnia tłumienia redukują ruchy nadwozia na nierównych nawierzchniach, o ile samochód jedzie prosto. Podczas jazdy sportowej ich praca skupia się na optymalnej kompensacji przechyłu – tendencja samochodu do pochylania się w zakręcie jest tu znacznie zredukowana.

Również opcjonalnie dostępny jest układ czterech kół skrętnych. Przy niskich prędkościach koła tylne skręcają o maksymalnie 5 stopni w kierunku przeciwnym do kąta skrętu kół przednich, wpływając w ten sposób na większą zwrotność pojazdu. Podczas jazdy po autostradzie te same koła skręcają w kierunku tym samym co koła przednie, zwiększając stabilność auta. Możliwości Q7 znacząco zwiększa adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne. Pozwala ono na regulację wysokości zawieszenia i wraz ze standardowym napędem na cztery koła quattro przygotowuje Audi Q7 do jazdy w terenie, po nieutwardzonych drogach. Tryb „offroad” ustawiany jest systemie wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. W systemie tym ustawić można w sumie siedem różnych trybów jazdy. Zawieszenie pneumatyczne jest standardem w siedmiomiejscowej wersji Q7. W opcjonalnej linii S line znaleźć można nieco twardsze, sportowe zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension sport, obniżające karoserię podczas jazdy o 15 mm.

Wszystkie jednostki napędowe Audi Q7 współpracują z ośmiobiegową, automatyczną skrzynią biegów tiptronic i ze stałym napędem na cztery koła quattro.

Po liftingu samochód urósł. Jego długość zwiększyła się o jedenaście milimetrów, do 5063 mm. Szerokość to teraz 1970 mm, a wysokość 1741 mm. W zależności od pozycji oparć tylnej kanapy, bagażnik w wersji pięciomiejscowej ma od 865 do 2050 litrów. Ta druga wartość osiągana jest przy zupełnie płaskiej powierzchni ładunkowej. Elektryczna klapa bagażnika jest standardem. Sterowanie jej otwieraniem i zamykaniem przy pomocy ruchu stopą jest dostępne opcjonalnie.

Audi, również opcjonalnie, dostarcza tylną kanapę w wersji plus. Wszystkie trzy siedziska można wtedy regulować indywidualnie, jeśli chodzi o ich przesuwanie do przodu i do tyłu, regulować można stopień pochylenia ich oparć oraz elektrycznie podnosić i opuszczać dwa fotele trzeciego rzędu siedzeń. Architektura kokpitu łączy się z nową, cyfrową koncepcją obsługi. Obsługa różnych systemów odbywa się teraz z poziomu dwóch dużych ekranów dotykowych. Przy dotknięciu ikony funkcji, ekrany dostarczają dźwiękowej i haptycznej informacji zwrotnej. Gdy górny ekran jest wyłączony, zlewa się prawie niewidocznie z dużą, czarną powierzchnią deski rozdzielczej. Wszystkie elementy wnętrza logicznie, stylistycznie się uzupełniają – od płaskich wlotów powietrza, po szeroką konsolę umieszczoną na tunelu środkowym.

Lifting nr 2


W 2024 Audi Q7 zostało jeszcze raz zmodernizowane. Co nowego znajdziemy tym razem? Znów zmieniono kształt osłony chłodnicy, inna jest również jej wypełnienie. Sama osłona sięga teraz krawędzi maski i reflektorów. Same reflektory mają nowy kształt, a światła dziennie są powyżej a nie poniżej świateł mijania. Nowe są zderzaki. Sygnaturę świateł dziennych można zmieniać (są cztery opcje do wyboru), opcją są reflektory Matrix LED.

W kabinie zmian jest mniej. Zestaw cyfrowych wskaźników dostał nowe funkcje, a system infotainment - nowe aplikacje.

Gamę Audi Q7 po drugim liftingu otwiera wariant 45 TDI quattro – trzylitrowy silnik wysokoprężny generuje 231 KM i 500 Nm. Samochód rozpędza się do 100 km/h w 7,1 s, jego prędkość maksymalna wynosi 226 km/h. Wyżej plasuje się Q7 50 TDI quattro, którego silnik generuje 286 KM i 600 Nm. Auto rozpędza się do 100 km/h w 6,1 s i osiąga prędkość maksymalną 241 km/h).

Audi Q7 55 TFSI jest wyposażone w sześciocylindrowy silnik benzynowy 3.0, który generuje 340 KM i 500 Nm. Takie Audi Q7 przyspiesza do 100 km/h w 5,6 s, jego prędkość jest ograniczona do 250 km/h. Wersje V6 mogą ciągnąć przyczepę o masie do 3,5 tony, co pozwala na holowanie przyczep kempingowych, przyczep dla koni i tym podobnych. Wszystkie silniki współpracują z 8-biegową automatyczną przekładnią tiptronic, stałym napędem na cztery koła quattro oraz układem miękkiej hybrydy.

W gamie pozostanie również Audi SQ7. Ten usportowiony wariant zaczynał karierę z silnikiem Diesla, który następnie został zastąpiony benzynową jednostką 4.0V8. I to się nie zmieni. Po liftingu źródłem mocy SQ7 nadal będzie silnik V8, który generuje 507 KM i 550 Nm. Auto rozpędza się do 100 km/h w 4,1, prędkość jest ograniczona do 250 km/h.

Przykładowe samochody

Audi Q7

Audi SQ7 4.0 V8 TFSI 507 KM

2024, SUV
napęd: 4x4
skrzynia: automat
cena: 523 000,00 zł
Audi Q7

Audi SQ7 4.0 TDI 435 KM

2019, SUV
napęd: 4x4
skrzynia: automat
cena: 239 000,00 zł
DostępnośćSporadycznie pojawiają się pojedyncze oferty
Audi Q7

Audi SQ7 4.0 TDI 435 KM

2017, SUV
napęd: 4x4
skrzynia: automat
cena: 180 000,00 zł
DostępnośćWybór ogłoszeń jest przeciętny, ale można znaleźć dobrą ofertęOceny4.00/5. Głosy: 7
Audi Q7

Audi Q7 II FL2 55TFSI e 394 KM

2024, SUV
napęd: 4x4
skrzynia: automat
cena: 403 000,00 zł
Audi Q7

Audi Q7 II FL 50TDI 286 KM

2019, SUV
napęd: 4x4
skrzynia: automat
cena: 189 000,00 zł
DostępnośćBez ofert na rynku
Audi Q7

Audi Q7 II 3.0 TFSI 333 KM

2015, SUV
napęd: 4x4
skrzynia: automat
cena: 118 000,00 zł
DostępnośćOd czasu do czasu można trafić na ogłoszenia
Audi Q7

Audi Q7 I 3.6 280 KM

2007, SUV
napęd: 4x4
skrzynia: automat
cena: 37 000,00 zł
DostępnośćOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniaOceny3.00/5. Głosy: 3

Zobacz także

Audi Q7 po liftingu. Kolejnym

Audi Q7 po liftingu. Kolejnym 2024-02-05

To już drugi lifting Audi Q7 obecnej generacji. Samochód debiutował w 2015 roku, a pierwszą kurację odmładzającą przeszedł pięć lat później. Zmiany wówczas były spore, zmieniono m.in. tylną część nadwozia, gdzie zamiast dużych świateł...
Audi SQ7 i SQ8 z silnikiem TFSI!

Audi SQ7 i SQ8 z silnikiem TFSI! 2020-07-19

Audi poszerza gamę usportowionych modeli SQ7 i SQ8. Do tej pory oba modele w Europie były oferowane wyłącznie z silnikiem 4.0V8 TDI o mocy 435 KM i momencie obrotowym 900 Nm. To potężna jednostak, ale zapewne wiele osób z zazdrością spoglądało na...
Audi Q7 TFSI e. Hybryda plug-in

Audi Q7 TFSI e. Hybryda plug-in 2019-12-11

Audi systematycznie poszerza ofertę samochodów hybrydowych. Tym razem w gamie pojawia się model Q7 w wersji plug-in, czyli z możliwością ładowania z gniazdka.Co ciekawe, samochód będzie dostępny aż w dwóch wersjach - jako Q7 55 TFSI e quattro i Q7...
Audi SQ7 po modernizacji

Audi SQ7 po modernizacji 2019-07-23

Pod koniec czerwca Audi zaprezentowało zmodernizowane Q7. Nie jest więc niespodzianką, że Niemcy pokazali właśnie SQ7 po analogicznej kuracji odmładzającej.To, co najważniejsze w tym modelu, nie uległo zmianie. Audi SQ7 nadal napędzane jest przez...
Audi Q7 po modernizacji

Audi Q7 po modernizacji 2019-06-26

Audi Q7 przeszło gruntowną modernizację. Zmieniono stylistykę, pojawiły się również nowe rozwiązania techniczne. W przedniej części nadwozia dominuje duża, ośmiokątna osłona chłodnicy Singleframe z sześcioma pionowymi listwami. Dwuczęściowe...
Rekordowy rok Audi w Polsce

Rekordowy rok Audi w Polsce 2018-01-17

Audi podsumowało właśnie wyniki sprzedaży za ubiegły rok. Chociaż rezultat jest wyższy niż przed dwoma laty, na tle Mercedesa i BMW prezentuje się raczej skromnie. Z szacunków niemieckiego producenta wynika, że w ubiegłym roku firma dostarczyła...
Nowe Audi z napędem na tył!

Nowe Audi z napędem na tył! 2016-10-19

Producent z Ingolstadt szykuje się właśnie na rynkową rewolucję. Wszystko wskazuje na to, że - po wielu latach - firma odwróci się od pojazdów z napędem przedniej osi!Zaskakująca decyzja ma być wynikiem wprowadzanej we wszystkich markach koncernu...
Każdy Polak chce mieć Audi?

Każdy Polak chce mieć Audi? 2016-07-11

Pierwsze sześć miesięcy roku Audi w Polsce zakończyło ze sprzedażą większą o 35,5 proc. Od początku roku, Audi AG sprzedało 953 200 samochodów, o 5,6 procenta więcej niż w analogicznym okresie roku 2015. Doskonałe wyniki handlowe zanotowano we...
Audi Q7 e-tron 3.0 TDI quattro. Ceny

Audi Q7 e-tron 3.0 TDI quattro. Ceny 2016-06-05

Od początku czerwca klienci w Polsce mogą składać zamówienia na Audi Q7 e-tron 3.0 TDI quattro.Cena bazowa tego samochodu to 390 900 złotych. Pierwsze egzemplarze zostaną dostarczone klientom na początku września. Audi Q7 e-tron 3.0 TDI quattro to...
Audi SQ7 TDI. Nowość!

Audi SQ7 TDI. Nowość! 2016-03-05

Audi zaprezentowało model SQ7 TDI. Napędzany silnikiem o mocy 435 KM pojazd jest najmocniejszym dostępnym na rynku SUV-em z silnikiem Diesla. Silnik 4.0 TDI przebudowano niemal od podstaw. Jednostka V8 ma dokładnie 3956 ccm pojemności skokowej. Dwie...
Oto półfinaliści konkursu WCOTY

Oto półfinaliści konkursu WCOTY 2016-01-27

Znamy już listę półfinalistów konkursu na Światowy Samochód Roku. Komitet Sterujący konkursu na Światowy Samochód Roku (World Car Awards) wraz z globalną firmą audytorską KPMG - ogłosiły właśnie wyniki pierwszego głosowania w tegorocznej...
Najnowsze wyniki Euro NCAP

Najnowsze wyniki Euro NCAP 2015-09-02

Specjaliści od samochodowego bezpieczeństwa przetestowali kolejne modele. Tym razem z wyśrubowanymi testami zderzeniowymi zmierzyć musiały się: Audi Q7, Mazda CX-3, Mitsubishi L200, Ford Galaxy, Ford S-MAX, Renault Kadjar, Toyota Avensis, Volvo XC90 i...
Audi Q7 z nowym bazowym silnikiem

Audi Q7 z nowym bazowym silnikiem 2015-08-05

Audi wprowadza do oferty Q7 z nowym bazowym silnikiem. Jednostka 3.0 TDI o mocy 218 KM będzie pozycjonowana poniżej silnika 3.0 TDI o mocy 272 KM.Nowy silnik generuje 500 Nm momentu obrotowego pomiędzy 1250 a 3000 obr/min. Jednostka ta będzie parowana z...
Oficjalnie: Nowe Audi Q7

Oficjalnie: Nowe Audi Q7 2014-12-12

Audi zaprezentowało dziś drugą generację swojego topowego SUVa - modelu Q7.Zdaniem producenta nowe auto ma być najlżejszym pojazdem w swoim segmencie. W stosunku do poprzednika auto "schudło" średnio aż o 26 procent. Masa auta z wysokoprężnym...
Sześć milionów Audi Quattro!

Sześć milionów Audi Quattro! 2014-07-11

Z taśmy produkcyjnej w zakładach w Ingolstadt zjechało dziś sześciomilionowe Audi z napędem quattro. Kolejny rekord udało się osiągnąć w niespełna półtora roku po egzemplarzu pięciomilionowym. Jubileuszowy samochód – Audi SQ5 3,0 TDI quattro...
Będzie Audi Q1!

Będzie Audi Q1! 2013-12-03

Audi konsekwentnie rozwija rodzinę SUV-ów. Niemiecki koncern poinformował właśnie, że kolejnym modelem tego typu, który pojawi się w salonach, będzie Q1.Obecnie gama samochodów z serii Q obejmuje modele: Q3, RS Q3, Q5, SQ5 i Q7, a ich produkcja...
25 najgorszych aut. Aż 16 z Niemiec!

25 najgorszych aut. Aż 16 z Niemiec! 2013-02-22

Przez lata szczytem marzeń polskich kierowców był samochód z Niemiec. Całe pokolenia marzyły o Oplach i Volkswagenach - wyznacznikiem prestiżu i bezawaryjności były Audi, BMW i Mercedesy. W ostatnim czasie sporo się jednak zmieniło. Czy samochody...
Najlepsze auto na wakacje

Najlepsze auto na wakacje 2011-07-28

Jeśli na urlop wybieramy się daleko, a do tego większa grupą osób i chcemy zapewnić sobie oraz pasażerom wysoki komfort podróżowania, potrzebujemy samochodu z przestronnym wnętrzem i pojemnym bagażnikiem, a także najlepiej z ekonomicznym silnikiem....
Wiesz, który SUV jest najlepszy?

Wiesz, który SUV jest najlepszy? 2011-07-22

Jednym ze sposobów oceny jakości produktu jest badanie satysfakcji klienta. Zajmują się tym wyspecjalizowane agencje badań rynkowych.Jedną z nich jest amerykański instytut J.D. Power and Associates. Firma zajmuje się badaniami na całym świecie, a jej...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS