chceauto.pl
x

Volvo V70

Oceny użytkowników3.5616/5. Głosy: 276
Ocena: 3.56/5
Głosy: 276.

Lata produkcji

Volvo V70 I

1996 1997 1998 1999 2000

Volvo V70 II

2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007

Volvo V70 III

2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016

Volvo V70 I (1996-2000)

Pierwsza seria S70/V70 to tak naprawdę Volvo 800, którego historia sięga 1991 roku. W 1996 roku "osiemsetkę" poddano bowiem gruntownej modernizacji (pas przedni, elementy wnętrza), która zaowocowała również zmianą nazwy modelu na S70/V70. Samochody w tej wersji produkowane były aż do 2000 roku, kiedy na rynku pojawiła się kolejna, zupełnie nowa generacja modelu. S70/V70, podobnie jak poprzednik, również cieszą się dobrą opinią. Uwagę wytężyć należy głównie w przypadku zakupu auta z silnikiem Diesla. Motor 2,5 TDI o mocy 140 KM produkcji Audi) to wprawdzie jeden z lepszych wyborów do tego typu auta, ale realne przebiegi większości z tych samochodów dochodzą już do 500 tys. km. Przed zakupem warto więc odwiedzić mechanika i zmierzyć ciśnienie sprężania (niestety, by wynik był wiarygodny trzeba wymienić olej). Inwestycja ok. 300 zł w taki zabieg może nas jednak uchronić przed remontem kapitalnym jednostki napędowej, którego koszt to co najmniej 4 tys. zł. Na szczęście poważne usterki z reguły omijają Volvo szerokim łukiem. Zarówno skrzynie biegów, jak i jednostki napędowe bezproblemowo pokonują kolejne setki kilometrów, nawet elektryka daje o sobie znać tylko czasami (czujniki otwarcia drzwi, ogrzewanie tylnej szyby, centralne zamki, moduł i czujniki ABS). Wzmożoną uwagę należy jednak zachować w przypadku samochodów z napędem na obie osie. Bardzo podatna na uszkodzenia jest przekładnia kątowa, która odpowiada za przekazywanie momentu na wał połączony z tylnym mostem (by ją uszkodzić wystarczy np założyć nieodpowiednie ogumienie). Zamienniki są praktycznie nieosiągalne, cena nowego podzespołu w ASO przekroczyć może wartość auta. Oczywiście zawsze można odpiąć wał i użytkować samochód jako przednionapędowy, problemy mogą się jednak pojawić przy odsprzedaży. Zawieszenie z reguły dobrze znosi stan polskich dróg (zazwyczaj wybijają się tuleje wahaczy i drążki kierownicze). Pilnować należy stanu osłon przegubów napędowych (ich przetarcia szybko doprowadzą do awarii przegubów).

Volvo V70 II (2000-2007)

Druga generacja V70 zadebiutowała w 1999 roku, ale samochód na dobre zadomowił się w salonach rok później. Wprowadzając ten model Szwedzi postąpili niezwykle odważnie. Kanciaste kształty poprzedników wyraźnie zaokrąglono, niektórzy zarzucali stylistom zbytnią rozwiązłość. Trzeba jednak zauważyć, że zachowano kilka charakterystycznych dla marki detali, jak chociażby charakterystyczne przetłoczenie biegnące wzdłuż lini bocznej, potęgujące wrażenie masywności auta. Samochód zbudowano w oparciu o płytę podłogową o oznaczoną symbolem P2, którą wykorzystano już wcześniej do budowy flagowej limuzyny marki - modelu S80. Dzięki temu kabina V70 jest niezwykle przestronna (rozstaw osi 2760 mm) a zawieszenie oferuje nie tylko bardzo dobry komfort jazdy, ale i pewne prowadzenie. Samochód z nadwoziem typu sedan oznaczany jest symbolem S60 - zgodnie z obowiązującą od 2000 roku doktryną marki, wg której sedany oznacza się parzystą, a kombi nieparzystą ilością dziesiątek. Jak przystał na Volvo auto bardzo dokładnie przekalkulowano pod względem zabezpieczenia pasażerów przed skutkami wypadków. V70 otrzymał maksymalny wynik pięciu gwiazdek w testach zderzeniowych euroNCAP.
Samochód cieszy się również opinią niezawodnego, chociaż pierwsze roczniki trapiło kilka charakterystycznych usterek. Do 2003 roku wielu użytkowników zgłaszało problemy ze szwankującą, elektroniczną przepustnicą, problemy sprawiały też automatyczne skrzynie biegów. Za piętę achillesową samochodu uważana jest elektronika. Komputer pokładowy potrafi zgłosić usterkę, która nie miała miejsca, z pechowymi egzemplarzami nie radzą sobie nawet autoryzowane serwisy. Podobnie, jak w przypadku większości samochodów, na polskich drogach najczęściej psuje się zawieszenie. Trudów codziennej eksploatacji nie wytrzymują głównie łączniki stabilizatorów, drążki kierowniczy i przednie wahacze.

Samochód dostępny był również w podniesionej, nieco uterenowionej wersji o nazwie XC70. W stosunku do pozostałych modeli samochody te wyróżniały się napędem na cztery koła (haldex) i zwiększonym prześwitem osi. Wyposażono je również w zestaw plastikowych nakładek mających chronić zderzaki przed zarysowaniem w terenie. W przypadku XC70 uważać trzeba jednak na przekładnie kątową oraz tylny most, które nie zawsze wytrzymują użytkowanie poza utwardzonymi drogami (tę pierwszą popsuć może nawet nieprawidłowy dobór ogumienia). Droższe będzie też serwisowanie zmodyfikowanego zawieszenia.

Volvo V70 III (2007-2016)

Volvo V70 trzeciej generacji debiutowało na salonie genewskim w 2007 roku. W stosunku do poprzednika model ten jest nieco wyżej pozycjonowany. Zbudowano go na nowej płycie podłogowej Forda (tej samej, którą zastosowano m.in. w Mondeo), a wiele elementów jest wspólnych z S80.
Trzecia generacja V70 znacznie urosła (długość o 11 cm, szerokość o 6 cm), stąd przyjmuje się, że jest to wersja kombi modelu S80, a nie jak to było wcześniej - S60.
Volvo V70 jest oferowane również z napędem wszystkich kół i lekko uterenowionej wersji XC70.
Produkcja V70 III generacji odbywa się w Szwecji.

Przykładowe samochody

Volvo V70

Volvo V70 III FL 2.0 D4 181 KM

2013, kombi
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 64 000,00 zł
DostępnośćSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyOceny5.00/5. Głosy: 2
Volvo V70

Volvo V70 III 2.0 145 KM

2007, kombi
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 27 000,00 zł
DostępnośćOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniaOceny2.50/5. Głosy: 2
Volvo V70

Volvo V70 II 2.0 T 180 KM

2000, kombi
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 17 000,00 zł
DostępnośćOd czasu do czasu można trafić na ogłoszenia
Volvo V70

Volvo V70 I 2.0 T 180 KM

2000, kombi
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 8 000,00 zł
DostępnośćBez ofert na rynkuOceny4.33/5. Głosy: 3

Zobacz także

20 lat historii Volvo AWD

20 lat historii Volvo AWD 2017-02-05

Volvo obchodzi dwudzieste urodziny napędu AWD (All Wheel Drive). Z tej okazji szwedzki producent pokazał możliwości swoich samochodów na zamarzniętym jeziorze w północnej Szwecji w pobliżu narciarskiego kurortu Åre.Szwedzki producent zaprezentował...
Od 144 do V70. 50 lat designu Volvo

Od 144 do V70. 50 lat designu Volvo 2016-08-26

Niewiele osób wie, że stylizację kultowych modeli Volvo przez pół wieku odpowiadał ten sam człowiek.W 1950 roku mający zaledwie 20 lat Jan Wilsgaard został zatrudniony przez dział designu Volvo, jeszcze przed zakończeniem studiów w Goeteborgu. Do...
Volvo 850 ma już 25 lat!

Volvo 850 ma już 25 lat! 2016-06-07

Volvo obchodzi 25 rocznicę wejścia na rynek modelu 850. Samochód, który zaprezentowano 11 czerwca 1991 roku był prawdziwym kamieniem milowym szwedzkiej firmy. 850-tka otrzymała przedni napęd i ułożony poprzecznie, pięciocylindrowy silnik...
Nowe silniki Volvo. Tylko ze Szwecji!

Nowe silniki Volvo. Tylko ze Szwecji! 2015-03-19

Już od kwietnia Volvo zrezygnuje z dwóch ostatnich silników kupowanych od innych firm. W ofercie producenta pozostaną wyłącznie jednostki napędowe własnej konstrukcji. Największe zmiany dotyczą silników D2 i T3 o pojemności 1,6 litra, które...
Volvo S60 Cross Country

Volvo S60 Cross Country 2015-01-08

W 1997 roku Volvo wprowadziło na rynek model V70 Cross Country. Cechujący się podwyższonym zawieszeniem i napędem na cztery koła samochód był pierwszym pojazdem marki premium o zwiększonych możliwościach terenowych. Oczywiście nie był to samochód...
Szwedzka rewolucja. Nastał koniec pewnej epoki...

Szwedzka rewolucja. Nastał koniec pewnej epoki... 2013-09-21

Na kilka tygodni przed rozpoczęciem salonu we Frankfurcie Volvo zafundowało lifting niemal całej swojej gamie modelowej. Okazuje się jednak, że nowości jest o wiele więcej, niż wydaje się to na pierwszy rzut oka. Najważniejsze kryją się bowiem pod...
Nowe Volva już po liftingu

Nowe Volva już po liftingu 2013-09-06

Na salonie we Frankfurcie Volvo zaprezentuje odświeżoną rodzinę serii 60. Styliści i inżynierowie poddali kuracji odmładzającej modele S60, V60 i XC60.Z zewnątrz zmiany dotknęły w zasadzie tylko pas przedni. Przeprojektowano kształt osłony...
Volvo S80 i V70 po liftingu już w salonach

Volvo S80 i V70 po liftingu już w salonach 2013-08-29

Volvo wprowadziło do polskich salonów modele S80, V70, XC70 po liftingu. Samochody te zadebiutowały w marcu tego roku, na salonie w Genewie.Oczywiście szwedzka (a tak naprawdę: chińska) firma nie odkryła Ameryki - styliści pochylili się głównie nad...
Starzeją się wolniej niż inne

Starzeją się wolniej niż inne 2011-09-07

Cykl życia pojedynczego modelu samochodu to około 6 lat.W tym czasie auto przechodzi średnio dwa zabiegi odmładzające – tzw. liftingi – wypuszczając na rynek nowy model inżynierowie zaczynają już prace nad jego następcą. Takie postępowanie...
Najbezpieczniejsze auta za 10 tys. zł

Najbezpieczniejsze auta za 10 tys. zł 2011-08-30

Kupując samochód z rynku wtórnego kierujemy się przeważnie ceną, rocznikiem i kosztami eksploatacji. Wielu kierowców zapomina jednak o bardzo ważnej kwestii, jaką jest bezpieczeństwo. Często – mylnie – wychodzimy z założenia, że odpowiedni...
Kosztują setki tysięcy. Ale które jest najlepsze?

Kosztują setki tysięcy. Ale które jest najlepsze? 2011-07-24

Na zakończenie przeglądu badań oceny satysfakcji klienta, który kupił auto na rynku niemieckim (badanie zostało przeprowadzone przez firmę analityczną J.D. Power) przyjrzymy się kategorii najbardziej prestiżowej - samochodom klasy średniej i...
Szukasz używanego? Te raczej omijaj!

Szukasz używanego? Te raczej omijaj! 2011-07-19

Oceną awaryjności samochodów zajmuje się wiele instytucji.Stowarzyszenia, jak ADAC, Dekra czy TUV w oparciu o takie dane, jak częstotliwość wyjazdów pomocy drogowej do konkretnych aut, czy usterki wykryte w czasie przeglądów technicznych tworzą...
Nie przepłacaj u dealera!

Nie przepłacaj u dealera! 2011-07-06

Mimo że za nami już połowa 2011 roku, w salonach nadal trwają wyprzedaże aut z poprzedniego rocznika. Dotyczą one także samochodów klasy premium, na które przeceny sięgają nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych. Czy warto skusić się na taką...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS