Audi TT miało swój rynkowy debiut w 1998 roku. Odważna stylistyka i mocne jednostki napędowe sprawiły, że samochód z miejsca zyskał sobie sporo fanów. Dwudrzwiowe nadwozie typu coupe osadzono na płycie podłogowej VW Golfa (i Skody Octavii), do napędu służyły początkowo jedynie doładowane jednoski 1,8 (150 i 225 KM) oraz 3,2 litrowy V6 o mocy 250 KM. Niestety szybko dały o sobie znać poważne wady, które nadszarpnęły wizerunek tego sportowego modelu. Chcąc zapewnić kierowcy jak najwięcej frajdy z jazdy inżynierowie przekroczyli granicę bezpieczeństwa, pierwsze TT-tki miały duże problemy ze stabilnością w czasie szybkiej jazdy na wprost. Zdjęcie nogi z gazu powodowało trudną do opanowania nadsterowność, wiele samochodów uległo z tego powodu poważnym wypadkom. Konstrukcję szybko udoskonalono (m.in. seryjny układ ESP, inne wahacze oraz tylny spoiler), ale kupując samochód z pierwszych lat produkcji dobrze będzie wybrać się do serwisu i sprawdzić, czy w interesującym nas egzemplarzu dokonano poprawek serwisowych. Na szczęście, na korzyść auta przemawia znikoma awaryjność. W raportach Dekry i ADAC małe Audi zajmuje przeważnie wysokie pozycje. Z racji dobrych osiągów, na przyspieszone zużycie narażone są wyłącznie hamulce (tarcze mają tendencję do krzywienia się) oraz elementy układu napędowego (sprzęgło, przeguby). Czasami zdarzają się też niegroźne defekty elektroniki. Niezależnie od wersji - roadster (z płóciennym, składanym dachem), czy coupe samochód zdecydowanie wart jest polecenia. Problemem okaże się jednak znalezienie egzemplarza, który nie ma za sobą poważnych napraw blacharskich. W Polsce sprzedano bardzo niewiele sztuk, sprowadzone trafiły do nas głownie dlatego, że w Niemczech czy Szwajcarii naprawy powypadkowe nie były już opłacalne.
Druga generacja Audi TT zadebiutowała w 2006 roku. Chociaż samochód bardzo przypomina swojego poprzednika, jest zupełnie nową konstrukcją. Samochód zbudowano w oparciu o płytę podłogowa modelu A3, niemal identyczne jest też zawieszenie. W konstrukcji nadwozia wykorzystano aluminiową ramę przestrzenną (Audi Space Frame), dzięki czemu karoseria jest dużo lżejsza i aż o 50 proc. sztywniejsze niż w poprzedniku, co przekłada się na jeszcze lepsze prowadzenie. Od 2007 roku klienci mogą się też zdecydować na model roadster ze składanym, materiałowym dachem. TT drugiej generacji jest bardzo dopracowaną konstrukcją, i bardzo dobrze radzi sobie z zapędami młodych, dynamicznych kierowców. Znalezienie ładnego egzemplarza na rynku wtórnym może być jednak trudne - większość oferty stanowią samochody powypadkowe.
Trzecia generacja Audi TT zadebiutowała w marcu 2014 roku na Salonie Motoryzacyjnym w Genewie. Pod maskami nowych TT i TTS pracują czterocylindrowe silniki z turbodoładowaniem i wtryskiem bezpośrednim. Zakres mocy sięga od 184 KM do 228 kW 310 KM. Klienci mają mieli do wyboru dwie jednostki benzynowe TFSI i jeden motor TDI. Wszystkie wyposażone są standardowo w system start-stop.
2 października, na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym w Paryżu zaprezentowano wersję roadster. Samochód otrzymał klasyczny, wykonany z materiału, miękki dach. W konstrukcji stelażu wykorzystano stopy magnezu i aluminium, dzięki czemu konstrukcja jest o 3 kg lżejsza niż w poprzedniej generacji. Za transformację auta w kabriolet odpowiada układ elektrycznych silników. Składanie dachu trwa zaledwie 10 sekund i może się odbywać w czasie jazdy z prędkością do 50 km/h.
W połowie 2018 roku Audi TT zostało poddane modernizacji. Przód auta to charakterystyczny, trójwymiarowy grill osłony chłodnicy Singleframe. Duże wloty powietrza na bokach, już w wersji podstawowej podkreślają szerokość auta. Audi TT W tyle pojazdu, poziome linie również podkreślają jego szerokość. Reflektory przednie w technice diodowej lub diodowej Matrix są dostępne opcjonalnie.
Wprowadzono szereg nowych systemów bezpieczeństwa i zakresu łączności.
Z kolei na początku 2019 zmodernizowano najmocniejszą wersję, czyli TT RS.
Na pierwszy rzut oka zmiany stylistyczne nie wydają się duże, jednak producent zapewnia o całkowitym przeprojektowaniu przedniej części nadwozia. Logotyp quattro w kolorze matowego tytanu umieszczono w dolnej części błyszczącego czernią grilla osłony chłodnicy Singleframe, której rama jest z kolei matowo czarna. Boczne wloty powietrza, które zostały po raz kolejny powiększone, podzielono pionowymi listwami.
Spojler rozciągający się na całą szerokość przodu pojazdu, na swych końcach ostro kieruje się w górę i ściąga stylistycznie cały zderzak w dół. Powierzchnia spojlera lakierowana jest standardowo w kolorze nadwozia, ale dostępne są też wersje w kolorze matowego aluminium lub błyszczącej czerni.
Z tyłu pojawił się zaprojektowany na nowo, ruchomy spojler tylny z bocznymi skrzydełkami. Po obu stronach tyłu, tuż nad charakterystycznym dla RS-ów dyfuzorem, znaleźć można pionowe dodatki stylistyczne.
Audi TT RS napędzane jest pięciocylindrowym silnikiem o pojemności 2480 ccm, który nadal ma 400 KM mocy i 480 Nm momentu obrotowego (w zakresie 1950 do 5850 obr./min). Wysoka moc w połączeniu z napędem na cztery koła quattro gwarantują wysokie osiągi - Coupé od 0 do 100 km/h przyspiesza w zaledwie 3,7 sekundy.
Prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h, a na życzenie ograniczenie może zostać podniesione do 280 km/h.