Model Boxster zadebiutował w 1996 roku. Dwudrzwiowy roadster szybko dorobił się łatki "Porsche dla ubogich" - ceny auta były wyraźnie niższe niż w przypadku słynnej 911.
Klientom zdało się to jednak nie przeszkadzać i samochód odniósł oszałamiający rynkowy sukces. Auto ma centralnie umieszczony silnik typu boxer i miękki dach. Dwudrzwiowe auto może pełnić rolę pojazdu codziennego użytku, jednak jego eksploatacja nie jest tania - średnie zużycie paliwa rzadko spada poniżej 17 l/100 km. Autu należą się jednak wielkie słowa uznania za wysokie pozycje, jakie od lat zajmuje w rankingach usterkowości. Problem w tym, że oferta rynkowa w Polsce jest bardzo słabej jakości. Większość z oferowanych do sprzedaży aut ma wypadkową przeszłość.
II generacja Boxstera zadebiutowała w 2004 roku i przetrwała w ofercie marki ze Stuttgartu aż do roku 2012. Tak samo, jak poprzednik samochód otrzymał miękki, materiałowy dach i umieszczony centralnie silnik. Jak przystało na auto sportowe moc przenoszona jest na koła tylnej osi. Chociaż obie generacje są zbliżone stylistycznie, aż 80 procent części typoszeregu 987 zaprojektowano od podstaw. Z poprzednika przejęto jednak wysoki poziom bezawaryjności i świetne właściwości jezdne. W 2006 roku w oparciu o Boxstera zbudowano dwudrzwiowe coupe o nazwie Cayman (typoszereg 987c). W 2009 roku Boxster doczekał się faceliftingu. Oprócz zmian w wyglądzie (nowe zderzaki, światła do jazdy dziennej) w ofercie pojawiły się też większe, zarezerwowane do tej pory dla modelu 911, jednostki napędowe o pojemnościach 2,9 i 3,4 l.
Trzecia generacja Boxstera w nomenklaturze Porsche nosi oznaczenie 981. Samochód zaprojektowano od podstaw, w porównaniu z poprzednikiem może się np pochwalić dłuższym o około 5 cm rozstawem osi, który wynosi dokładnie 2475 mm. Zgodnie z tradycją dwumiejscowy roadster otrzymał umiejscowioną centralnie jednostkę napędową i materiałowy dach. Moc przenoszona jest na tylną oś za pośrednictwem ręcznej sześciostopniowej lub zautomatyzowanej, dwusprzęgłowej skrzyni biegów Porsche PDK o 7 przełożeniach.
Samochód zadebiutował w 2016 roku, a więc równe 20 lat po premierze pierwszej generacji Porsche Boxster. Nowa generacja otrzymała nieco zmienioną nazwę - oznaczenia 718 Boxster.
Sercem najnowszej serii jest nowo opracowany, 4-cylindrowy silnik typu bokser z turbodoładowaniem. Porsche 718 Boxster dysponuje 2-litrową jednostką o mocy 300 KM, a 718 Boxster S – 2,5-litrową, o mocy 350 KM.
Standardowo obie wersje „718” wyposażone są w 6-biegową przekładnię manualną. Na życzenie dostępna jest dwusprzęgłowa przekładnia Porsche Doppelkupplung (PDK), teraz wyposażona w oszczędzające paliwo wirtualne biegi. Za dopłatą roadstery oferowane są z obniżonym o 10 mm zawieszeniem Porsche Active Suspension Management (PASM).
Po raz pierwszy 718 Boxster S dostępny jest też ze sportowym zawieszeniem PASM z prześwitem obniżonym o 20 mm. Aktywne podwozie, również zestrojone na nowo, jeszcze skuteczniej godzi komfort na dalekich trasach ze sportową sztywnością. Porsche Boxster 718 Tak jak w przypadku 911, opcjonalny pakiet Sport Chrono, poza ustawieniami Normal, Sport i Sport Plus, dodatkowo obejmuje teraz program Individual. W modelach z przekładnią PDK pojawił się też przycisk Sport Response, zlokalizowany pośrodku przełącznika trybów jazdy. Podobnie jak w wyścigach, umożliwia on załączenie wyjątkowo spontanicznej charakterystyki silnika i skrzyni.
Kompleksowo zmienił się design – pomijając pokrywy bagażników, przednią szybą i dach, karoseria została całkowicie przeprojektowana. W kabinie uwagę zwraca nowy panel deski rozdzielczej oraz montowana w standardzie, najnowsza generacja systemu multimedialnego Porsche Communication Management (PCM) z ekranem dotykowym. Na życzenie oferowany jest moduł nawigacji.
W 2017 roku oferta została poszerzona o wersję GTS. Porsche 718 Boxster GTS napędzane jest benzynowym silnikiem czterocylindrowym o pojemności 2.5 l. Dzięki modyfikacji dolotu i turbosprężarki jednostka ta generuje 365 KM, czyli o 15 KM więcej niż w Boxsterze S.
Pod koniec 2018 roku pokazano Porsche 718 Cayman T. Tradycyjnie, litera „T” w modelach Porsche pochodzi od słowa „Touring” i stanowi synonim przyjemności z jazdy w najbardziej purystycznej formie.
W 2019 roku pojawiło się Porsche 718 Boxster GT4, napędzane przez wolnossącego, sześciocylindrowego boxera o pojemności 4 litrów i mocy 420 KM.