Porsche Macan pierwszej generacji debiutowało na salonie w Los Angeles w listopadzie 2013 roku. Samochód, który zbudowano na płycie podłogowej Audi Q5 jest o 145 mm krótszy i o 16 mm węższy od Cayenne.
Nadwozie Macana mierzy dokładnie 4699 mm długości, 1923 mm szerokości i 1624 mm wysokości. W stosunku do Audi Q5 Macan jest aż o 70 mm dłuższy, 24 szerszy i o 34 mm niższy. Zupełnie inna jest też paleta jednostek napędowych i większość rozwiązań technicznych.
Układ zawieszenia zaprojektowano od podstaw. W stosunku do Audi większy (o 35 mm z przodu i 36 mm z tyłu) jest rozstaw kół. Z przodu zastosowano podwójne wahacze, a konstrukcję tylnej osi oparto o układ typu multilink. Samochód wyposażono również w elektrohydraulicze wspomaganie kierownicy. Na liście opcji znajduje się zawieszenie pneumatyczne.
Gama jednostek napędowych obejmuje silniki benzynowe o mocach od 340 do 400 KM i diesla o mocy 256 KM.
W lipcu 2018 roku pokazano wersję po liftingu. Przeprojektowano pas przedni, ale zmian jest więcej. Porsche wykorzystało lifting jako okazję do wprowadzenia kolejnych systemów wspomagających. Nowy asystent jazdy w korku Traffic Jam Assist, obejmujący adaptacyjny tempomat, zapewnia bardziej komfortowe prowadzenie przy prędkościach do 60 km/h. System ten nie tylko przyspiesza i hamuje w sposób częściowo zautomatyzowany, ale pomaga też w kierowaniu podczas jazdy w korku lub wolno poruszającym się strumieniu pojazdów. Nowy system Porsche Communication Management (PCM) sprawia, że Macan oferuje pełną łączność i liczne cyfrowe funkcje. Powyżej typowej dla Porsche, wznoszącej się konsoli środkowej znajduje się ekran dotykowy Full HD o przekątnej zwiększonej z 7 do 11 cali.
Porsche Macan II mierzy 4784 mm długości, 1938 mm szerokości i 1622 mm wysokości. Samochód posiada koła o średnicy do 22 cali. Rozstaw osi zwiększony do 2893 mm – o 86 mm większy niż w poprzedniku – równoważą krótkie nawisy z przodu i z tyłu. Reflektory podzielono na dwie części: spłaszczone górne jednostki świetlne z czteropunktowymi światłami do jazdy dziennej są osadzone w błotnikach i akcentują szerokość samochodu. Nieco niżej umieszczono główny moduł oświetlenia z opcjonalną matrycową technologią LED.
Porsche Macan II będzie napędzane przez dwa silniki elektryczne umieszczone przy osiach. Są silniki synchroniczne z magnesami trwałymi (PSM). W połączeniu z funkcją Launch Control nowy
Macan 4 w trybie overboost generuje 408 KM, podczas gdy
Macan Turbo dysponuje mocą 639 KM (są to moce chwilowe z włączonym systemem Launch Control). Maksymalny systemowy moment obrotowy wynosi, odpowiednio, 650 oraz 1130 Nm. Porsche Macan Porsche Macan Porsche Macan 4 przyspiesza do 100 km/h w 5,2 s, a Macan Turbo – w 3,3 s. Ich prędkości maksymalne to, odpowiednio, 220 oraz 260 km/h.
Elektryfikacja pozwoliła na zwiększenie przestrzeni bagażowej. W zależności od wariantu i wyposażenia pojemność tylnego bagażnika wynosi do 540 litrów (w trybie cargo). Dodatkowo pod przednią pokrywą kryje się tzw. frunk, czyli drugi bagażnik o pojemności 84 litrów. Łącznie daje to o 136 litrów więcej niż w poprzedniku.
Wnętrze to bez wątpienia Porsche: zintegrowany czarny panel podkreśla szerokość kokpitu. Wznosząca się konsola środkowa potęguje wrażenie niskiej, nastawionej na osiągi pozycji siedzącej. Oprócz nowoczesnych cyfrowych interfejsów obecne są tu również analogowe elementy sterujące – na przykład do obsługi nawiewów czy klimatyzacji. Z przemyślanymi listwami wykończeniowymi kokpitu i drzwi zintegrowano listwy świetlne LED, które zapewniają zarówno oświetlenie otoczenia, jak i komunikacyjne.
Zarówno Macan 4, jak i Macan Turbo dysponują napędem na wszystkie koła. Elektronika mocy kontroluje obie jednostki elektryczne niemal w czasie rzeczywistym. Elektronicznie sterowany system
Porsche Traction Management (ePTM) działa około pięciokrotnie szybciej niż konwencjonalny układ 4x4 i może zareagować na poślizg w ciągu 10 milisekund. Ponadto o regulacji napędu na wszystkie koła decyduje wybrany program jazdy. W przypadku wariantu Macan Turbo wpływ na przyczepność, stabilność i dynamikę poprzeczną ma również
Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) – elektronicznie sterowana blokada mechanizmu różnicowego tylnej osi. Porsche Macan 4 Porsche Macan 4 Porsche Macan z zawieszeniem pneumatycznym (standard w Turbo) są wyposażone w elektroniczną kontrolę tłumienia Porsche Active Suspension Management (PASM). Na życzenie można połączyć ją także z zawieszeniem ze stalowymi sprężynami. PASM korzysta teraz z amortyzatorów w technice dwuzaworowej.
Po raz pierwszy Macan może być wyposażony w opcjonalną
skrętną tylną oś, z maksymalnym kątem skrętu kół wynoszącym 5°. W ruchu miejskim i podczas manewrowania jej zastosowanie owocuje mniejszą średnicą zawracania – 11,1 m, a jednocześnie przekłada się na większą stabilność przy szybszej jeździe.