chceauto.pl
x

Peugeot 308

Oceny użytkowników3.5970/5. Głosy: 268
Ocena: 3.6/5
Głosy: 268.

Lata produkcji

Peugeot 308 I

2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014

Peugeot 308 II

2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021

Peugeot 308 III

2021 2022 2023 2024

Peugeot 308 I (2007-2014)

Model 308 zadebiutował w 2007 roku. Zadaniem auta było zatrzeć nie najlepsze wspomnienie, jakie pozostawił po sobie poprzednik – Peugeot 307. Chociaż modele po liftingu sprawowały się już całkiem nieźle – zamiast nazwać auto 307 II generacji - Francuzi postanowili wprowadzić całkiem nowy model.

Mimo że samochód zbudowano na tej samej płycie podłogowej, co 307, jest aż o 7,5 cm dłuższy i 8,5 cm szerszy (długość 4276 mm, szerokość 1818 mm) . Wprawdzie rozstaw osi nie uległ zmianie (2608 mm), jednak większe wymiary przełożyły się na powiększenie (i tak już przestronnej) kabiny pasażerskiej. Auto oferuje jedno z większych wnętrz w swojej klasie, z przodu można się poczuć tak, jak w samochodzie wielkości Forda Mondeo czy Volkswagena Passata. Z tyłu narzekać można nieco na nie największą ilość przestrzeni na nogi, ale na tle takich konkurentów jak Volkswagen Golf czy Toyota Auris Peugeot 308 wypada niemal wzorowo. Wnętrze oferuje też sporo miejsca na głowy pasażerów. Wysokość nadwozia to aż 1498 mm.

Oprócz zmian stylistycznych, w stosunku do 307, największych poprawek dokonano w kabinie. Projekt deski rozdzielczej z okrągłymi dyszami nawiewów przypomina nieco wytwory włoskich stylistów (np. Alfę Romeo), co więcej do wykończenia wnętrza użyto raczej dobrej jakości materiałów (w poprzedniku bywało z tym różnie), które są w dodatku dobrze spasowane. Samochód z powodzeniem może więc pełnić rolę pojazdu rodzinnego – jest komfortowy, i – z reguły - może się też pochwalić zdecydowanie lepszym wyposażeniem niż niemiecka czy japońska konkurencja. Wśród słabych stron można jedynie wymienić przeciętnej wielkości bagażnik.

Mimo, że w stosunku do 307 w zawieszeniu dokonano kilku zmian, samochód wciąż nastawiony jest raczej na komfort niż precyzję prowadzenia. W egzemplarzach wyposażonych w jednostki wysokoprężne przód potrafi mocno nurkować w czasie hamowania, a nadwozie wyczuwalnie wychyla się na łukach. Auto jest też dość wrażliwe na tzw. odjęcie (przy zdjęciu nogi z gazu w zakręcie tył potrafi zarzucić). Nie są to jednak wady, a raczej cechy francuskiej konstrukcji. Peugeot od lat stawiał raczej na komfort niż sportowe emocje, co w Polsce sprawdza się dobrze.

Po jakościowej wpadce, jaką okazała się być pierwsza seria poprzednika, Francuzi postawili sobie za cel poprawę jakość. Trzeba przyznać, że wyszło im to całkiem nieźle, chociaż nie wszystkie przypadłości poprzednika udało się usunąć. Nienajlepsze opinie wciąż zbiera skrzynia biegów (haczy przy wrzucaniu wstecznego i szybkiej redukcji z 3 na 2), z tylnego zawieszenia potrafią dochodzić dziwne stuki. Nieco lepiej sprawa ma się już z pokładową elektroniką, chociaż wciąż zdarzają się jeszcze usterki przełącznika zespolonego świateł i wycieraczek, oraz często przepalające się żarówki (problemy z regulatorami napięcia i alternatorem).

Kupując Peugeota 308 trzeba zdawać sobie sprawę z dolegliwości, na jakie cierpią poszczególne jednostki napędowe. Największą popularnością cieszą się egzemplarze wyposażone w silniki wysokoprężne. Na pochwałę zasługuje zwłaszcza motor 2,0 l HDI o mocy 136 KM, który przez wielu ekspertów uznawany jest za jeden z najlepszych silników wysokoprężnych ostatnich czasów. Niestety, wszystkie egzemplarze wyposażone zostały w filtr cząstek stałych, co w dłuższej perspektywie może generować dodatkowe koszty (konieczność dokupowania specjalnego płynu), błędy komputera itd.

Najpopularniejsze na rynku wtórnym są egzemplarze z wysokoprężnymi 1,6 l HDI, które stosowane były również – m.in. – w Fordach. W modelu 308 stosowano mocniejsze wersje tej jednostki – o mocy 90 lub 110 KM. W przypadku jednostki 1,6 l HDi przyczyną najczęstszych kłopotów są turbosprężarki. Z punktu widzenia kosztów obsługi lepiej zdecydować się na słabszą wersję o stałej geometrii turbiny. Element można wówczas regenerować a koszt nowej nie powinien przekroczyć 2 tys. zł. Motory o mocy 90 KM występowały również w wersji bez filtra cząstek stałych, co wielu nabywców również traktuje jako duży plus.

Warto wiedzieć, że krótka żywotność turbiny wynika z problemów z jej smarowaniem. By ich uniknąć polecamy skrócić interwał wymiany oleju do 10-15 tys. km i stosować dobrej jakości olej syntetyczny (np. 5w30). Po zakupie radzimy też wymienić lub wyczyścić metalowy przewód, którym olej doprowadzany jest do turbiny. Często – w wyniku pracy pod dużym obciążeniem – zatkaniu ulega sitko na śrubie mocującej przewód do bloku, przez co turbosprężarka nie jest odpowiednio smarowana. Z czasem krystalizujący się olej niemal całkowicie zatyka przewód, co skutkuje zniszczeniem turbiny. To z kolei może mieć opłakane skutki dla silnika. Gdy opiłki metalu z układu smarowania turbo wraz z przepalonym olejem przedostaną się do silnika, jego zatarcie jest już tylko kwestią czasu.

Co ważne, w nowszych wersjach, śruba mocująca przewód nie miała już owego sitka – wielu użytkowników – dla własnego bezpieczeństwa – usuwa je na własną rękę. Raz na 3-4 wymiany oleju radzimy odkręcić i wyczyścić (lub wymienić) wspomniany przewód. Niestety operacja jest dość czasochłonna – dojście jest ograniczone i wymaga odkręcenia katalizatora.

Wśród jednostek benzynowych najlepiej wybrać pozbawiony turbosprężarki motor 1,6 l VTi, który – z reguły – nie przysparza właścicielom większych problemów. Lepsze osiągi zapewnia wprawdzie jego doładowana wersja (THP), ale ta – dość często – cierpi na kosztowne usterki rozrządu. Powszechne są przypadki rozciągnięcia się łańcucha rozrządu lub uszkodzenia napinacza (usterki objawiają się charakterystycznym „terkotaniem” zaraz po odpaleniu). Czasami dochodzi też do wytarcia się panewek wałków rozrządu. W obu przypadkach koszt naprawy zamknie się w kwocie około 2 tys. zł.

Osoby o ograniczonym budżecie powinny raczej omijać egzemplarze wyposażone w automatyczne skrzynie biegów. Zazwyczaj po około 160 tys. km nadają się do remontu, którego koszty wynieść może około 5 tys. zł.


Peugeot 308 II (2013-2021)

Peugeot 308 II generacji zadebiutował jesienią 2013 roku na salonie motoryzacyjnym we Frankfurcie, natomiast wersję kombi pokazano w marcu 2014 roku. W 2017 roku Peugeot 308 przeszedł face-lifting, a jego produkcję zakończono w 2021 roku, zastępując III generacją.

Samochód zbudowano w oparciu modułową płytę podłogową EMP2. Nadwozie mierzy 4,25 m długości i 1,46 m wysokości. W stosunku do Peugeota 308 I generacji masę auta udało się zmniejszyć średnio aż o 140 kg. Dopracowano aerodynamikę - współczynnik oporu powietrza Cx to 0,28.

W samochodzie znacznie zmniejszono zwisy (rozstaw osi to 2,62 m), pojemność bagażnika wynosi 420 litrów, z czego 22 l w schowku pod podłogą. To oznacza, że gdy auto posiada koło zapasowe, pojemność bagażnika maleje do 398 litrów.

Wnętrze samochodu to tzw. architektura i-Cockpit z małą i nisko położoną kierownicą, nad jej wieńcem umieszczono zegary. Nowością jest rezygnacja z wszelkich przycisków i pokręteł - radiem czy klimatyzacją steruje się za pośrednictwem dotykowego ekranu o przekątnej 9,7 cala.

Samochód mógł mieć bardzo bogate wyposażenie, które obejmowało m.in. adaptacyjny tempomat, kamera cofania, monitory martwego kąta, system bezkluczykowego dostępu czy Park Assist.

Pod maską nowego Peugeota 308 nie znajdziemy już klasycznych, wolnossących silników benzynowych. Bazowa jednostka to silnik 1.2 VTi o trzech cylindrach i mocy 82 KM. Auto oferowane było również z dobrze znanym, opracowanym wspólnie z BMW, doładowanym silnikiem 1.6 THP, który dostępny był w dwóch wariantach: o mocy 125 i 155 KM.

Fani silników wysokoprężnych również nie mieli zbyt szerokiego wyboru. Oferta ograniczała się do jednostki 1.6 HDI, dostępnej w dwóch wersjach: o mocy 92 i 115 KM.

Gama jednostek ewoluowała. Pojawiły się benzynowe trzycylindrowe jednostki o mocy 110 i 130 KM oraz usportowiona odmiana GT dostępna z silnikami 1.6 THP o mocy 205 KM i dieslem 2.0 BlueHDI o mocy 180 KM.

W 2015 roku w ofercie pojawił się Peugeot 308 GTi oferowany z wyłącznie z silnikiem 1.6 THP o mocy 250 lub 270 KM.

Przy okazji liftingu przeprowadzonego w 2017 roku (zmieniła się głównie przednia część nadwozia), wprowadzono do oferty dwa nowe silniki wysokoprężne: 1.5 BlueHDI o mocy 130 i 2.0 BlueHDI o mocy 177 KM.

Peugeot 308 III (2021-2024)

Peugeot 308 III generacji zadebiutował wiosną 2021 roku, a w salonach pojawił się kilka miesięcy później. W połowie 2021 roku pokazano wersję kombi, natomiast we wrześniu 2022 - wersję elektryczną.

Auto zbudowano na zmodernizowanej platformie EMP2 i chociaż w rzucie bocznym auto przypomina poprzednika, to jest to zupełnie nowa konstrukcja.

Peugeot 308 III jest aż o 11 cm dłuższy od poprzednika, mierząc 4,36 m. Jednocześnie aż o 5,5 cm zwiększono rozstaw osi, który mierzy niemal 266 cm, co przełożyło się na ilość miejsca na tylnej kanapie.

Wzrosła również pojemność bagażnika, który wynosi 412 l (1323 l po złożeniu oparć kanapy) w wersji hybrydowej i 361 l w autach z napędem hybrydowym plug in.

Kompletnie nowe wnętrze wyróżnia się ostrymi liniami i ciekawą stylistyką. W stronę kierowcy pochylono ”wiszący” dotykowy ekran na konsoli środkowej. Zachowano przy tym architekturę i-Cockpit, która oznacza niewielką kierownicę, nad jej wieńcem patrzymy na ekran cyfrowych zegarów.

Paletę jednostek napędowych otwiera znany 1,2 l PureTech o trzech cylindrach. Do wyboru są wersje: 110 KM, 130 i 155 KM. W ofercie pozostał też wysokoprężny silnik 1,5 l HDI.

Peugeot 308 jest oferowany również w wersji hybrydowej plug-in, bazującej na silniku benzynowym o pojemności 1,6 l, który współpracjue z elektrycznym silnikiem trakcyjnym o mocy 110 KM. Moc systemowa słabszej odmiany to 180 KM, mocniejszej – 225 KM. Maksymalny moment obrotowy to 360 Nm. Pojemność litowo-jonowych akumulatorów to 12,4 kWh.

Jesienią 2022 roku zaprezentowano elektryczną wersję o nazwie e-308 (również w wersji kombi). Jej źródłem mocy jest silnik elektryczny o mocy 156 KM i momencie 260 Nm, który czerpie energię z baterii o pojemności 54 kWh (51 kWh pojemności użytecznej).

Przykładowe samochody

Peugeot 308

Peugeot 308 III e 54 kWh 156 KM

2023, hatchback 5dr
napęd: przedni
skrzynia: bezstopniowa
cena: 161 000,00 zł
Peugeot 308

Peugeot 308 III 1.2 PureTech 100 KM

2021, hatchback 5dr
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 59 000,00 zł
DostępnośćBez ofert na rynku
Peugeot 308

Peugeot 308 II GTI FL 1.6 THP 270 KM

2018, hatchback 5dr
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 73 000,00 zł
DostępnośćSporadycznie pojawiają się pojedyncze oferty
Peugeot 308

Peugeot 308 II GTI 1.6 THP 270 KM

2016, hatchback 5dr
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 59 000,00 zł
DostępnośćWybór ogłoszeń jest przeciętny, ale można znaleźć dobrą ofertęOceny5.00/5. Głosy: 1
Peugeot 308

Peugeot 308 SW 1.2 PureTech 110 KM

2018, kombi
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 50 000,00 zł
DostępnośćOd czasu do czasu można trafić na ogłoszenia
Peugeot 308

Peugeot 308 II 1.6 BlueHDI 120 KM

2016, hatchback 5dr
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 38 000,00 zł
DostępnośćWybór ogłoszeń jest przeciętny, ale można znaleźć dobrą ofertę
Peugeot 308

Peugeot 308 I 1.4 95 KM

2007, hatchback 5dr
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 10 000,00 zł
DostępnośćOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniaOceny2.50/5. Głosy: 4

Zobacz także

Peugeoty 3008 i 5008 nowej generacji będą tylko elektryczne

Peugeoty 3008 i 5008 nowej generacji będą tylko elektryczne 2023-01-30

Peugeot przyśpiesza proces elektryfikacji gamy modelowej. Francuzi zdradzili swoje plany na najbliższe lata. Plan zakłada, że już od 2025 roku każdy model Peugeota dostępny w salonie będzie można zamówić z napędem bateryjnym. Ale to nie koniec,...
Peugeot e-308 i e-308 SW. Elektryczna nowość

Peugeot e-308 i e-308 SW. Elektryczna nowość 2022-09-25

Peugeot poszerza gamę modelu 308 o wersję elektryczną. Tym samym francuski producent stanie się pierwszym europejskim producentem oferującym elektryczne kombi. Elektryczne wersje Peugeota 308 i 308 SW będą napędzane całkowicie nowym silnikiem...
Peugeot 308 SW Hybrid - kolejny etap ewolucji

Peugeot 308 SW Hybrid - kolejny etap ewolucji 2022-08-05

Peugeot w ostatnich latach przechodzi znaczną metamorfozę i wyznacza sobie dwa kierunki rozwoju. Pierwszym z nich jest klasa premium, do której wyraźnie zdaje się aspirować, a drugi to elektromobilność. Do obu tych kategorii przypisać można nowego...
Nowe testy Euro NCAP. Wpadki Opla Astry i Peugeota 308

Nowe testy Euro NCAP. Wpadki Opla Astry i Peugeota 308 2022-05-27

Euro NCAP ogłosił kolejne wyniki testów zderzeniowych. Tym razem pod lupę niezależnych ekspertów od bezpieczeństwa trafiło sześć nowych modeli i nie wszystkie otrzymały ocenę pięciogwiazdkową.Zastrzeżenia dotyczyły spokrewnionych ze sobą,...
COTY 2022. W finale 6 aut elektrycznych!

COTY 2022. W finale 6 aut elektrycznych! 2021-11-29

Poznaliśmy właśnie finałową siódemkę prestiżowego konkursu Car of the Year 2022. W gronie finalistów znalazło się aż sześć samochodów elektrycznych! W siódemce finalistów znalazły się:- Cupra Born, - Ford Mustang Mach-E, - Hyundai Ioniq 5, -...
Najpopularniejsze auta używane w Polsce. Ile kosztują i jaki mają przebieg?

Najpopularniejsze auta używane w Polsce. Ile kosztują i jaki mają przebieg? 2021-08-20

Jakie auta najchętniej kupują Polacy? Ile pieniędzy przeznaczamy na zakup samochodu, czy jaki jest jego średni wiek? Odpowiedzi na takie pytanie daje ciekawy raport opracowany przez Carvago.com. To największa w Europie platforma sprzedaży samochodów...
Peugeot 308 SW. Kombi już jest

Peugeot 308 SW. Kombi już jest 2021-06-28

Peugeot zaprezentował model 308 SW, czyli kombi. Samochód trafi do sprzedaży na początku 2021 roku.Podobnie jak w poprzedniej generacji, kombi jest wyraźnie większe od hatchbacka. 308 SW ma 464 cm długości, co oznacza, że jest o 25 cm dłuższe niż...
Peugeot 308. Całkiem nowy!

Peugeot 308. Całkiem nowy! 2021-03-18

Zmodernizowana platforma EMP2, nowe wymiary i gruntowna zmiana wizerunku. Tak, w jednym zdaniu, scharakteryzować można nowego Peugeota 308. Auto pojawi się w salonach w drugiej połowie roku. Chociaż w rzucie bocznym auto mocno przypomina poprzednika, o...
Samochody Roku Peugeota. Aż 6 modeli z prestiżowym tytułem

Samochody Roku Peugeota. Aż 6 modeli z prestiżowym tytułem 2020-04-29

2 marca Peugeot 208 oficjalnie ogłoszony został Europejskim Samochodem Roku 2020 (COTY). Warto przypomnieć, że francuska marka ma na swoim koncie już sześć zwycięstw w tym najwyżej cenionym w Europie konkursie motoryzacyjnym. Ta niezwykle prestiżowa...
Car of the Year 2020. Finaliści

Car of the Year 2020. Finaliści 2019-11-27

Jury plebiscytu Car of the Year 2020 ogłosiło listę siedmiu finalistów. O tytuł Samochodu Roku zawalczą: BMW serii 1, Ford Puma, Peugeot 208, Porsche Taycan, Renault Clio, Tesla Model 3 i Toyota Corolla.Przypomnijmy, że ostatni tytuł zdobyło auto...
Peugeot 308 po liftingu już w salonach

Peugeot 308 po liftingu już w salonach 2017-08-03

W salonach Peugeota można już zamawiać odświeżony model 308. Jakie zmiany zaszły w cennikach francuskiego kompakta?Zgodnie z panującą modą odświeżony model otrzymał zmodyfikowany pas przedni. Zmienił się zderzak, reflektory i osłona chłodnicy....
Peugeot 308 po zmianach

Peugeot 308 po zmianach 2017-05-07

Peugeot zmodernizował model 308. Zmiany stylistyczne są minimalne, ale pojawiło się wiele nowości technicznych.Fani marki dostrzegą być może subtelne zmiany przedniej części nadwozia, gdzie pojawiły się reflektory o zmienionym odrobinę kształcie,...
Peugeot i-Cockpit w drugiej odsłonie

Peugeot i-Cockpit w drugiej odsłonie 2016-04-20

Peugeot zaprezentował właśnie drugą generację zabudowy wnętrza o nazwie i-Cockpit. Pierwsze wcielenie Peugeot i-Cockpit, którego cechą charakterystyczną było zmniejszenie kierownicy i przeniesienie zegarów wysoko na podszybie, zadebiutowało w 2012...
Peugeot 308 Racing Cup

Peugeot 308 Racing Cup 2015-08-27

Peugeot opublikował zdjęcie modelu 308 Racing Cup, który zadebiutować ma na zbliżającym się salonie motoryzacyjnym we Frankfurcie.
Peugeot 308 GTi w dwóch wersjach mocy

Peugeot 308 GTi w dwóch wersjach mocy 2015-06-18

Peugeot ma niezwykle chlubną tradycję w produkowaniu usportowionych pojazdów. Przypomnijmy, że pierwszy samochód oznaczony jaki GTI debiutował w 1984 roku, był wówczas model 205. Od tamtej pory francuska firma sprzedała ponad 800 tys. aut ze sportowym...
Peugeot 308 GT - oficjalnie

Peugeot 308 GT - oficjalnie 2014-09-08

Francuzi zaprezentowali właśnie usportowioną odmianę nowego Peugeota 308 - model GT. Oficjalna premiera nowego auta zaplanowana została na salon motoryzacyjny w Paryżu. Wersja GT dostępna będzie w obu wariantach nadwoziowych - klienci będą więc...
Długi dystans: 5 tys. km w 308

Długi dystans: 5 tys. km w 308 2014-05-30

Mija właśnie pięć tysięcy km, od czasu, gdy szeregi naszej redakcji zasilił nowy Peugeot 308. Samochód, który służy nam jako codzienny środek lokomocji, poznaliśmy już dość dobrze – auto zostanie z nami przez kolejnych kilkanaście miesięcy....
Peugeot 308 SW - znamy ceny!

Peugeot 308 SW - znamy ceny! 2014-05-08

Do polskich salonów wjeżdża właśnie nowy Peugeot 308 z nadwoziem kombi. Ile trzeba będzie za niego zapłacić?Auto, które miało swoją premierę na tegorocznym salonie w Genewie, mierzy 4585 mm długości, 1863 mm szerokości i 1472 mm wysokości. Jest...
Peugeot 408, czyli 308-ka sedan

Peugeot 408, czyli 308-ka sedan 2014-04-19

Rynek chiński w ostatnich latach okazuje się ratunkiem dla wielu europejskich producentów samochodów. To właśnie w Państwie Środka można sobie powetować straty generowane przez słabą sprzedaż na Starym Kontynencie.Nie dziwi więc fakt, że...
Długi dystans: Peugeot 308

Długi dystans: Peugeot 308 2014-03-25

Do naszej redakcji trafił właśnie Samochód Roku 2014 - nowy Peugeot 308. Tym razem nie jest to jednak zwykła "testówka". Auto zostanie z nami przez kolejnych kilkanaście miesięcy. Francuski konkurent Golfa zbudowany został w oparciu o nową,...
Car of the Year 2014. Znamy zwycięzcę!

Car of the Year 2014. Znamy zwycięzcę! 2014-03-03

Zgodnie z tradycją, rozpoczęciu salonu w Genewie towarzyszyło ogłoszenie zwycięzcy konkursu COTY. Jury, w skład którego wchodzi 58 dziennikarzy motoryzacyjnych z 22 europejskich krajów, ogłosiło właśnie zdobywcę prestiżowego tytułu Europejskiego...
Peugeot 308 SW. Nowość!

Peugeot 308 SW. Nowość! 2014-01-06

Peugeot zaprezentował pierwsze zdjęcia modelu 308 w wersji kombi. 308 SW zadebiutuje już w marcu na salonie w Genewie.Peugeot 308 kombi ma 4,58 m długości (wysokość to 1,47 m), a więc znacznie mniej niż największe kompaktowe kombi dostępne obednie...
Używane: Peugeot 308

Używane: Peugeot 308 2013-12-18

Model 308 zadebiutował w 2007 roku. Zadaniem auta było zatrzeć nie najlepsze wspomnienie, jakie pozostawił po sobie poprzednik – Peugeot 307. Chociaż modele po liftingu sprawowały się już całkiem nieźle – zamiast nazwać auto 307 II generacji -...
Car of the Year 2014

Car of the Year 2014 2013-12-17

Wiemy już, jakie auta przeszły do ścisłego finału prestiżowego konkursu na Europejski Samochód Roku 2014 roku. Jury złożone z 58 dziennikarzy reprezentujących różne motoryzacyjne tytułu z 22 europejskich krajów ogłosiło właśnie siódemkę...
Nowe testy Euro NCAP

Nowe testy Euro NCAP 2013-11-27

W Euro NCAP rozbito kolejnych 11 samochodów. Po raz pierwszy w historii, w testach zderzeniowym tej organizacji pojawił się samochód Maserati – nowy, kierowany do szerszej grupy nabywców model Ghibli. Jak auto poradziło sobie z morderczymi...
Oto najlepsze samochody na świecie!

Oto najlepsze samochody na świecie! 2013-09-26

Jury konkursu Światowy Samochód Roku opublikowało listę aut, które pretendują do tego prestiżowego tytułu...Samochody kandydujące w głównym konkursie na „Światowy Samochód Roku 2014” muszą się znaleźć w otwartej sprzedaży najpóźniej do...
Peugeot 308 już w Polsce. Oto ceny!

Peugeot 308 już w Polsce. Oto ceny! 2013-09-12

We wtorek, na salonie we Frankfurcie, poznaliśmy kolejną generację popularnego Peugeota 308. Samochód zbudowany został od podstaw w oparciu o nową platformę EMP2 i ma za zadanie odebrać Niemcom część klientów, którzy od miesięcy ustawiają się w...
Oto nowy Peugeot 308!

Oto nowy Peugeot 308! 2013-08-31

Kilkanaście dni przed premierą na salonie we Frankfurcie Peugeot ujawnił wszelkie informacje na temat modelu 308 w nowym wcieleniu. Przypomnijmy, że pierwsze zdjęcia Peugeota 308 nowej generacji pojawiły się już w maju. Wówczas jednak francuski...
Znamy najlepsze silniki roku

Znamy najlepsze silniki roku 2013-06-06

W Stuttgarcie wręczono nagrody w prestiżowym konkursie International Engine of the Year. Jury złożone z dziennikarzy motoryzacyjnych z całego świata, już po raz czternasty, wybrało najlepsze jednostki napędowe. Którzy producenci mogą być zadowoleni...
Tak wygląda nowy Peugeot 308!

Tak wygląda nowy Peugeot 308! 2013-05-13

Pojazd zaprojektowano od podstaw. Samochód zbudowano w oparciu o najnowszą, modułową płytę podłogową EMP2. Nadwozie mierzy 4,25 m długości i 1,46 m wysokości. W stosunku do obecnie produkowanej wersji masę auta udało się zmniejszyć średnio o...
Tego jeszcze nie było. Octavia lepsza niż golf!

Tego jeszcze nie było. Octavia lepsza niż golf! 2012-06-06

Tym razem prezentujemy pełne wyniki klasyfikacji najgorszych i najlepszych, zdaniem Brytyjczyków, samochodów segmentu C. Mamy nadzieję, że ranking stworzony w oparciu o niemal 18 tysięcy ankiet wypełnionych przez kierowców w Wielkiej Brytanii pomoże...
Która francuska marka jest najlepsza?

Która francuska marka jest najlepsza? 2011-06-09

Samochody francuskie mają w Polsce wierną rzeszę zwolenników. Chociaż nie wszystkie słyną z bezawaryjności, wielu kierowców ceni francuskie marki za bogate wyposażenie, przyjemne wnętrza, wysoki komfort jazdy, ciekawą stylistykę, a – od kilku...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS