W 1994 roku model znów poddano głębszym przeróbkom i oznaczono wewnętrznie jako
993. Jak się okazała, była to ostatnia generacja z silnikiem chłodzonym powietrzem. W modelu tym zmieniono zawieszenie, przeprowadzono lifting nadwozia i po raz kolejny podniesiono moc (początkowo do 272, a od 1996 roku - do 286 KM). Samochód w wersji
Carrera 4 otrzymał zmieniony system napędu wszystkich kół, pojawiła się również lekka wersja RS z silnikiem 3,8 o mocy 300 KM i tylnym napędzie.
W 1993 roku debiutowała
911 Turbo, pierwsza z dwoma turbosprężarkami i napędem na wszystkie koła. Moc sięgnęła 408 KM.
Aż trudno w to uwierzyć, ale pierwsze Porsche 911 z silnikiem chłodzonym cieczą pojawiło się w 1998 roku (oznaczenie 996). Tym samym, po 34 latach pożegnano jednostki chłodzone powietrzem. Nowy model otrzymał dość znacznie zmienione nadwozie i sprzedawany był w wielu wersjach (Carrera, Carrera 4, Carrera 4S, GT3, GT2 i Turbo o mocy 420 KM). Pojemność silnika początkowo wynosiła 3,4 l (moc 300 KM). W 2002 roku powiększono ją do 3,6 l (moc 320 KM).
W 2005 roku zaprezentowano generację oznaczoną
997. Auto otrzymało zmodyfikowane nadwozie (m.in. współczynnik oporu powietrza spadł do 0,28). Podobnie jak poprzednik (z którym zresztą seria 997 jest blisko spokrewniona) nowy model dostępny był w wielu odmianach - każda mocniejsza, ale jednocześnie bardziej ekonomiczna.
Bazowa carrera posiada silnik 3,6 o mocy 325 KM,
Carrera S - 3,8 o mocy 355 KM. W 2005 ofertę poszerzono o wersje czteronapędowe (
Carrera 4 i 4S). Z kolei moc wersji
Turbo podniesiono do 480 KM. Samochód ten otrzymał nowy typ napędu wszystkich kół, znany z modelu Cayenne.
W 2009 przeprowadzono lifting wszystkich wersji, przy tej okazji w
911 Turbo pojawił się nowy silnik o pojemności 3,8 l (wcześniej montowano 3,6) i mocy 493 KM. W 2010 roku debiutowało Turbo S z silnikiem o mocy 523 KM. Nie zabrakło również wersji GT3, GT3 RS i GT2.
Porsche 911 992 zadebiutowało na salonie w Los Angeles jesienią 2018 roku, a w salonach pojawiło się wiosną 2019 roku. Kilka tygodni później pokazano Porsche 911 Cabriolet, a w maju 2020 roku - wersję Targa.
Auto do złudzenia przypomina produkowany od 2011 roku typoszereg 991. Dotyczy to zwłaszcza przedniej części nadwozia. Mimo że poszerzono ją aż o 45 mm, na pierwszy rzut oka trudno doszukać się różnic.
Sporo nowości znajdziemy za to z tyłu. Lampy, wzorem chociażby Porsche Panamery, połączone zostały blendą skrywającą diody led. W podszybiu umieszczono wloty powietrza dla chłodzenia silnika, których kształty przywodzą nieco na myśl rozwiązania stosowane w latach sześćdziesiątych ubiegłego stulecia. W centralnym punkcie wlotu powierza umieszczono nietypowe – pionowe – światło stopu.
By poprawić aerodynamikę zastosowano też większy – ściślej - niższy zderzak. W efekcie trzeba w nim było wygospodarować miejsce na dwie owalne – umieszczone tuż bok wnęki tablicy rejestracyjnej – rury wydechowe.
Dużo nowości znajdziemy w kabinie. Należy do nich np. zupełnie nowa architektura konsoli środkowej. Podobnie jak w modelach Macan czy Panamera ma ona bardzo ascetyczną formę i pod dość stromym kątem schodzi w dół tunelu środkowego.
Do sterowania klimatyzacją służą teraz trzy wystające przełączniki przypominające te stosowane w kabinach samolotów. Podobną formę – niewielkiej dźwigienki – ma również wybierak standardowej, automatycznej skrzyni biegów.
Pozostałymi funkcjami steruję się za pośrednictwem centralnego ekranu dotykowego o przekątnej 10,9 cala.
Nad tylną osią pracuje sześciocylindrowy bokser „nowej generacji”. W modelu Carrera S, który jako pierwszy pojawił się w salonach, turbodoładowany motor generuje moc 450 KM, czyli o równie 30 KM więcej niż wcześniej.
W połączeniu z napędem na obie osie (model Carrera 4S) jednostka zapewnia autu sprint do 100 km/h w 3,6 s.
Samochód z napędem na tylną oś na osiągniecie setki ze startu stojącego potrzebuje 3,7 s. Ze wspomnianych wyników można jeszcze „urwać” po 0,2 s, o ile nabywca zdecyduje się na opcjonalny pakiet Chrono.
W obu przypadkach jednostka oferowana jest standardowo z zupełnie nową, zautomatyzowaną, dwusprzęgłową skrzynią biegów o ośmiu przełożeniach.
Porsche Carrera S rozpędza się do prędkości maksymalnej 308 km/h. Model Carrera 4S (napęd 4x4) osiąga prędkość maksymalną 306 km/h.
W kolejnych latach gama modelowa była poszerzona o kolejne wersje. W marcu 2020 roku pojawiło się 911 Turbo S (650 KM), w lipcu 2020 roku - 911 Turbo S (580 KM), w lutym 2021 roku - 911 GT3 (510 KM), a w czerwcu 2021 roku - 911 GTS (480 KM).
Ale to nie koniec. W październiku 2022 roku gamę uzupełniło 911 Carrera T (385 KM), zaś ukoronowaniem serii było wyprodukowane w limitowanej serii 2500 egzemplarzy terenowe Porsche 911 Dakar (480 KM), które zadebiutowało na salonie w Los Angeles w listopadzie 2022 roku.